Friday, March 11, 2022

¿Ú ta l'aviación rusa?



Na guerra convencional, esto ye, la tradicional, esa que solemos güeyar na pantalla de televisión, o del cine, con tantu de carros de combate, mases d’infantería y aviación, muncha aviación, lo primero que se da ye la batalla pel cielu, o lo que ye lo mesmo, la definición de la supremacía aérea; quien l’algama tien gran parte de la guerra ganada. Asina tien sío na mayoría de los conflictos, en dellos casos con calter históricu, como na Guerra de los Seis díes, na que l’aviación xudía abrasó nos hangares de les sos bases a la mayor parte de les fuercies aérees de los países árabes a los que s’enfrentaba. Eso asocedió nes hores primeres del primer día d’aquellos seis.

Nel casu de la invasión d’Ucrania esistía una ventaxa rusa nidia en rellación coles sos fuercies aérees, modernizaes nos años caberos y que cuenten con un gran númberu de cazabombarderos Sukoi d’última xeneración, esos que malapenes se ven estos díes polos cielos ucranianos. Y cabe entrugase por qué, y ye difícil atopar respuestes, anque la intelixencia británica danos dalgunes claves pa catar l’asuntu.

La mayor parte de los bombardeos rusos tán corriendo a cargu de misiles balísticos de tipos y algames estremaos; tamién se reparen delles aiciones de bombardéu aéreu a cargu de pareyes d’aparatos que se desendolquen a última hora del día, con poca visibilidá. Aínda asina, son yá varios los aparatos derribaos polos defensores ucranianos; y ye que, al paecer, falta instrucción na Fuercia aérea rusa.

Cuando hai superioridá manifiesta, como ye’l caso, lo normal ye entamar con folaes d’aviones, que van ser “allumaos” polos radares de la defensa aérea y dalgunos derribaos pero que, a la so vegada, van descubrir los emplazamientos de esos radares qu’entós van poder ser atacaos. Na viniente fase, enxugaes les pérdides, yá se tendría la superioridá aérea.

El problema pa los rusos ye que, anque tienen bonos aparatos, malapenes tienen simuladores, que son percaros, y los sos pilotos cuenten con mui poques hores de vuelu d’instrucción, menos de la metá que los pilotos de la OTAN, y casi dala esperiencia en formaciones complexes d’ataque; práuticamente namái conocen la aición en pareyes, como se tien visto sobro los cielos de Siria, de mou que tuvieron qu’adautase y, al mesmu tiempu, enfrentase cola defensa antiaérea ucraniana que contaba con unos cuantos sistemas Buk, de media cota, y agora con profusión de misiles MANPAD Stinger de baxa cota aportaos d’occidente.

Como resultáu les fuercies ucranianes pueden combatir ensin el temor de que’l cielu s’esbarrumbe sobro les sos tiestes.

Raúl Suevos

A 12 díes vencíos de marzu de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment