Tuesday, March 8, 2022

La guerra informativa de Rusia

 

Cuando un país, o un dirixente, s’embarca nuna guerra como la que se desendolca estos díes a les puertes de casa, n’Ucrania, tien d’echar cuentes con abondo d’aspeutos, non namái l’operacional que lleven a cabu les sos fuercies armaes. Nel casu rusu, paez qu’esti detalle, l’operacional, nun taba tolo bien planificao que Vladimir Putin creía y ello, aparentemente, paez tener dos rames responsables; d’un llau la intelixencia militar rusa, que nun calibrara fayadizamente al enemigu, al exércitu ucranianu, a les sos milicies, a la so xente, cenciellamente, que tienen sido a presentar una resistencia almirable a les fuercies ruses; del otru, a los sos propios responsables militares, con especial dedicatoria a la loxística, que nun paez que tuviere abondo estudiada, y d’ehí’l lentu y costoso¡u avance de les fuercies estremaes haza los oxetivos principales, Kiev, y los secundarios, Jarkov, Mariupol y Odesa. La combinación d’entrambos paez tener conducío al empantanamientu anguaño. Daquien, más ceo que tarde, va tener que dar esplicadures en Moscú.

Otru aspeuto¡u fundamental atopase na retaguardia propia. Hai qu’asegurar a toa costa’l sofitu de la opinión pública. Nun se puede conducir una campaña d’agresión escontra un vecín si nun se cuenta col soporte de la familia. Especialmente cuando hai féretros de por medio; un mensaxe, el de los ataúdes, que ye más que posible que yá escomecipiare a difundise per la patria rusa.

Nos EEXX, que faen estudios de casi too, yá tienen tabulao la cayida de la valoración del gobiernu en función del numberu de baxes de combate. Son capaces de calcular esa cayida modulándola cola mayor o menor aceutación de la propia guerra por esa opinión pública que, aportaú’l momentu, van ser tamién votantes. Poro, y ensin necesidá d’estudios, ye tan importante controlar la retaguardia.

Putin tienlo nidio. bloquease la información de mou y manera que la población rusa namái reciba les noticies qu’él decida y, de xacíu, elaboraes y editaes pol so serviciu de comunicación, y asina les ciudaes destruyides son les del Dombás pola artillería de Zelenski, los civiles muertos sonlo a les manes del exércitu ucranianu y les rutes de evacuación nun funcionen porque son atacaes por neonazis ucranianos. Pa rematar l’asuntu, el primáu ortodosu de Moscú declara la guerra como xusta porque en Ucrania protexese a los gays. Un cuadru.

Los rusos, con esa pelicula, tán con Putin, per agora, anque convien nun escaecer que, con esi sistema, los Castro lleven más de 60 años en Cuba y ainda se pue atopar muncha xente que se cree la milonga. Ye lo qu’hai.

Raúl Suevos

A 8 díes vencíos de marzu de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment