Thursday, March 10, 2022

L'enemigu convencional

 

Nel plan d’estudios qu’“esfruté” na Academia Xeneral Militar había delles ayalgues de declaráu interés, otres non tantu, anque eso pasa en tolos sistemes d’enseñamientu. Esi gran suxetu de la atención del alievu yera l’asinatura de L’Enemigu Convencional, esto ye, naquella dómina, yá llonxana, el Pactu de Varsovia.

Nun yéramos aínda miembros del Tratáu Atlánticu, la OTAN, pero a naide se-y escapaba que, en casu de conflictu mayor, nós esplegaríamos ensin dulda del llau occidental y, poro, tendríemos enfrente a los exércitos rusos y los sos aliaos. Con estes premises, aquel llibru yera un de los que más llectures recibía. Más tarde, el devenir profesional y les vicisitues europees, sobre too a partir de 1989, ficieron qu’aquello namái fuere un recuerdu d’estudiante.

Con too, magar los años trescurríos, un aspeutu caltiense nidio, la so táctica consiste n’amasar la mayor capacidá de fueu posible, aviación, misiles y artillería pa laminar les defenses del enemigu, nesti casu les ucranianes, enantes de llanzar les formaciones acorazaes, con acompañamientu de infantería, sobro los maltrechos defensores. En Kiev paez que se preparen pa esta situación, pero con delles variantes de’importancia descomanada na mio opinión.

El pieslle sobro la ciudá táse produciendo con gran lentitú debía a la aición ucraniana y los errores propios; les aiciones de fueu tienen sío principalmente a cargu de los misiles pero nes hores caberes yá s’observa un amontar de l’aición artillera, seguramente porque, magar esa lenta aprosimación, yá dalgunes tán entrando en posición sobro la ciudá, pol este y pol oeste.

Según dalgunes informaciones yá se ven nes llínees ruses elementos pertenecientes a los Spetnatz –operaciones especiales- , Rosgvuard –Tropes federales profesionales independientes del ministeriu de defensa, y, tamién tropes chechenes del señor de la guerra Kadirov, de negra fama y que, con independencia de la so mayor o menor importancia llegáu’l tiempu del combate d’infantería, cumplen una misión de propaganda mui similar a la que los británicos-y dieron al so Reximientu Gurka, esplegáu nes Islles Malvines va 40 años y que, a la hora de la verdá, malapenes tuvieron importancia dalguna nos combates direutos que corrieron a cargu de les fuercies especiales britániques.

Esti ye l’aspeutu que no mos esplicaba l’Enemigu Convencional, el combate en población, nel que les mases acorazaes nun sirven de muncho; descubrieronlo sangrientamente los yanquis recien nes dos batalles de Faluya, n’Iraq, y eses imáxenes ye probable que conduzan a los rusos a una preparación artillera de les que nun se veíen dende la Segunda Guerra Mundial.  Depués va llegar el combate cai a cai, casa a casa, cuerpu a cuerpu.

Raúl Suevos

A 9 díes vencíos de marzu de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment