Tuesday, March 22, 2022

De Bello Ucraino

 

Los mozos de les xeneraciones nueves, nel campu del conocimientu, tán cada vegada más güerfanos d’elementos que, na mio opinión, complementen, ya inclusive sofiten, lo que va ser la so personalidá d’adultos. La pauperización, de nuevo según el mio criteriu personal, de los planes d’estudiu nun paez una premisa bona que conduza a grandes realizaciones. Ye lo qu’hai.

El llatín yera una asinatura clave na mio dómina, y la traducción de De Bello Gallico, la gran obra de Xulio Cesar, solía trayenos de tiesta, con resultaos tan chuscos como aquel inolvidable “Cesar d’una ostia mandó los soldaos al puertu”, en llugar del correutu “Cesar unvió los soldaos al puertu d’Ostia”. Pero, a la fin, quedaben delles ideaes, como’l posu la sidra nel fondu la botella, y asina entá recuerdo lo asocedío nel cercu d’Alesia.

Ellí Cesar, colos sos lexonarios, llevó a cabu una obra d’inxeniería increible. Construyó un muru en redol al opidum galu qu’enzancaba les salides de los homes de Vercingetorix, y tamién el so abastecimientu dende l’esterior, lo que debería llevar a la rendición por fame. Pero fo más allá, decatóse de que podía ser atacáu por otres tribus gales dende la retaguardia, asina que construyó otru muru en redol al primer. Esto sedría la clave de la so victoria final cuando los galos contraatacaron. Depués vendría el pasu del Rubicón, pero eso ye otra historia.

Estos díes asistimos, dende casa, al intentu de les fuercies ruses pa cercar la ciudá de Kiev, capital d’Ucrania, y aparente oxetivu principal de la invasión. Una operación que ta costando más tiempu del que cabía esperar al entamu de les operaciones y que ta poniendo n’evidencia les faltes de tou tipu na máquina de guerra de Putin. Pero too fai pensar que ye una cuestión de tiempu y que, al final, van a algamar a piesllar el cercu sobro la ciudá.

Una vegada activada la trampa paez lóxico pensar que va siguir una llarga y tremenda preparación artillera con tolo que podieren acumular nes sos posiciones. Va siguir  l’asaltu de la infantería nun llargu ya inciertu combate en población que nunca ye fácil y sí mui costosu en baxes pal atacante; pero ye equí cuando me vienen a la memoria los “Comentarios” de Cesar y nun puedo nun dexar de pensar que, hasta agora, les fuercies ucranianes vienen desempeñándose mui bien en pequeños combates na retaguardia y víes loxístiques de los rusos.

¿Lleería daquien ellí De Bello Gallico? Quiciabes l’enseñamientu nesti casu seya más necesariu pa los rusos pos los ucranianos tienen fama alquirida d’antiguu na guerra irregular y de guerrilles.

Raúl Suevos

A 13 díes vencíos de marzu de 2022

No comments:

Post a Comment