Tuesday, March 29, 2022

El carru Armata retrata a Putin

 

Ellí per 1998 tevi la oportunidá de visitar l’Academia de comunicación de la Bundeswehr, l’Exércitu alemán. La instalación atopábase a les afueres de Berlín no que fuera’l cuartel xeneral del Pactu de Varsovia. Nuna de les primeres conferencies, nuna sala descomanada, amosaronmos una imaxe de cómo yera nos tiempos del Pactu y pude apreciar como en llugar de la gran pantalla de proyeición taba’l pernomáu –nos tiempos de la Guerra fría- mapa d’Europa colos exes de progresión pa la so invasión, entós tapiáu anque nun destruíu pol so valor históricu indudable.

Tres la cayida del Muru de Berlín, en 1989, escomencipiaron a salir a la lluz les vergoñes de tou tipu que’l sistema soviéticu contenía; tamién les militares. Y asina mos enteramos que la loxística del Pactu yera pésima y les sos renomaes formaciones de carros hubierense parao a les poques hores por falta de caltenimientu unos y simples depósitos vacíos toos; tampocu teníen municiones pa más d’un par de díes de combate. Tol sistema se sofitaba sobro la imaxe robusta que dende Moscú se trataba de tresmitir; como la propia Berlín comunista, con grandes avenies de macizos edificios que tapaben les míseres construcciones de les cais d’atrás. La Xunión soviética verdadera escondíase tres un trampantoxu de poderíu.

Que la Rusia de Putin tien problemes estructurales graves sabíase dende va tiempu. La so economía básase casi esclusivamente na industria estractiva; enerxies fósiles y minerales de tou tipu. La productividá rusa ye mui inferior a la de cualquier país occidental, incluyendo España, y amás, el sistema oligárquicu detrae recursos descomanaos que nun lleguen a los asalariaos, desincentivando ‘l trabayu d’estos y afondando les carencies del sistema. Pero no militar entá caltenía una cierta imaxe. Un espexismu.

En 2015, mientres el desfile del 70 aniversariu de la fin de la Segunda Guerra mundial en Moscú, presentóse oficialmente, con doce prototipos, el T-14 Armata, una xeneración nueva de carros de combate que faría obsoletos a los Abrams norteamericanos, los Leopard alemanes, los Chieftain ingleses o los Lecrerc franceses. L’Armata podía con toos y los planes anunciaben la construcción de 2300 d’ellos pa 2020.

¿Tienen vós visto dalgún Armata n’Ucrania? Non, nun hai carros Armata n’Ucrania porque Rusia nun tien sío a poner el proyeutu en producción; d’un llau polos costes descomanaos del productu –convien recordar qu’Italia tien un PIB bastante superior al de Rusia- y poles “ineficaces” sanciones impuestes a Rusia tres la ocupación de Crimea que la privaron de componentes tecnolóxicos.

L’Armata ye namái un exemplu pero sirve para dar una imaxe abondo gráfica de la realidá rusa, cada vegada más similar a la de l’antigua Xunión soviética.

Raúl Suevos

A 29 díes vencíos de marzu de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment