Thursday, July 23, 2020

Oscenidá na Moncloa


Defín la Real Academia de la Llingua Española la obscenidá como daqué qu’ofiende al pudor, y a esti con tres pallabres, honestidá, modestia, o recatu. Vien too esto a cuentu de les imáxes que güei aporten los telediarios col nuesu presidente de gobiernu, el doctor Sánchez, siendo recibíu polos sos ministros con un pasillu d’aplausos a la so llegada de la maratoniana reunión del Conseyu Européu en Bruseles.
Creo recordar que la nuesa dómina de mayor éxito nos concellos bruselenses coincidió cola presidencia de José María Aznar qu’ellí allegaba con un grupu d’espertos en teoría de xuegos y casi siempres algamaba a salise cola de so, para beneficiu del país. Yeren tiempos nos qu’España yera referente occidental en munchos aspeutos, les sos empreses abríense a los mercaos esteriores y los sos capitales viaxaben a la busca de negocios d’inversión. Depués llegaría’l mal pasu de la Segunda Guerra d’Iraq, nunca abondo esplicáu, que sedría entá peor rematáu yá na presidencia de Zapatero. Dende entós, por más que la comunicación institucional trate de convencenos de lo contrario, nun facemos otra cosa que dir descendiendo lenta ya inexorablemente pola pendiente del descreitu.
Nesti llargu Conseyu Européu otra vegada los países del sur xugaben de pinxones, especialmente Italia y España, puesto que Grecia y Portugal paez que ficieron los sos deberes. Na anterior crisis Rajoy llogró evitar la intervención europea y les pernomaes y vergonzoses visites de los espertos europeos, encargaos de comprobar que les reformes esixies se cumplíen a raxatabla enantes de desbloquexar los sucesivos tramos de subvenciones europees. Magar too, la so primer presidencia foi un calvariu, que visto lo visto nun mos tien servío pa meyorar les nueses finances.
El doctor Sánchez recibe, aparentemente con agrado, los aplausos de los sos ministros por dellos 140 mil millones d’euros, ente prestamos y subvenciones, a devolver los primeros y xustificar les segundes; una xustificación, mediante propuestes de reformes previes de les naciones receutores, que van ser aprobaes, o non, pol Conseyu Européu; propuestes que van suponer una serie de reformes en rellación con pensiones, reforma llaboral y rigor presupuestarios que choquen frontalmente col programa sociocomunista del gobiernu de nueso, y que van someter al mesmu a unas tensiones que mos van llevar a la ciudadanía per un llargu camín de respigos a lo llargo de los meses vinientes. 
Podemos maxinar quienes van distrayer los detalles de la operación, los detalles desagradables; la Corona ensin dulda, pues tiénse convertío anguaño nel pararrayos de tolo que’l gobiernu, nes sos dos almes, nun quier que se fale, pero va haber otros, como la Patria de los cuarteles de la Guardia Civil que güei, de sópito, paez molestar. Todo sirve y va servir pa que’l nuesu presidente avance de victoria en victoria y ente aplausos haza ¿la derrota final?
Raúl Suevos
A 21 díes vencíos de xunetu de 2020
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment