Sunday, July 19, 2020

La Corona, trampantoxu pal fracasu del gobiernu


El trampantoxu ye una téunica pintórica que vien de mui antiguu, tiempos griegos y tamién romanos, pero que recuperaron los franceses en sieglos recien y dieron-y nome. Nós españolizamoslo pa “trampiar al güeyu”. Trátase, en definitiva, d’una ilusión óptica que mos despinta la realidá, casi siempres pa meyorala, y asina podemos facer d’una paré humildosa un paisax marítimu o de montaña maraviosu. Búscase eso, distrayer l’atención del observador, de face-y ver una realidá que nun esiste.
Estos díes asistimos n’España a daqué paecío. Los miembros del gobiernu sociocomunista que dirixe la nación nun quieren que veamos la situación real que padecemos, nin les responsabilidaes que a ellos-yos competen. El guelpe caberu, escaeciéndomos pel momentu del Covid, da-lu’l presidente del Conseyu Européu que propón condiciones nueves pa aportar a los 750 mil millones d’euros de la Xunión Europea y que van suponer, si asina s’aprueben, unes condiciones que van tirar por tierra los planes d’esti gobiernu, pos afeuten al sistema de pensiones, reforma llaboral y rigor presupuestariu.
Ayeri la vicepresidenta Solbiñó sufrió nes sos carnes y prestixu les consecuencies de les falcatrues económiques llevaos a cabu y anunciaos pol so xefe de files, y asina, nel momento caberu quedóse ensin la piel del osu que’l so presidente yá vendiera. Tamos énte un continuum de plantegamientos y decisiones qu’ataquen los principios de la ortodoxia económica, referentes pa munchos de los nuesos socios, especialmente nel norte d’Europa.
Nel planu más pedestre, al que paez tar abonáu’l nuesu vicepresidente y principal artista del trampantoxu monárquicu, asistimos a la estrueldosa caída d’un partíu políticu, Podemos, que fo ablayadura del mundu occidental en cuantu a la rapidez del so ascensu. L“home” vuelve, una y otra vegada, a cayer nos mesmos erros a los que-y conduz una sobeya ensin sofitu nos fechos, y bombardéamos con una sucesión de purgues de discrepantes, Errejón, Bescansa, Espinar y un llargu etcétera. Sigue cola descomposición de les sos agrupaciones ente’l diktat de la direición y subsiguiente  caída eleutoral nes estremaes rexones autonómiques. Too ello arreglao colos sos enriedos amoroso/políticos, nos que les sos pareyes suben y baxen nel escalafón del partío acordies cola relación col líder, y el remate d’un casoplón dignu del  fiu d’un gran capitalista. Una imaxe políticamente desastrosa que necesita ser desenfocada con otra más fuerte, y ehí tenemos a la Corona.
Al xefe del gobiernu tampoco ye que les coses-y vayan muncho meyor. El so aportar al poder llegó como resultáu d’un pautu bizantinu contranatural col únicu oxetu de desaloxar al inquilín de Moncloa. Depués, unas eleiciones convocaes dende’l poder namái-y dieron una victoria pírrica que va ser puesta aínda más n’evidencia colos probes resultaos que s’esperen en Galicia y el País Vascu. El doctor Sánchez tamién necesita que se fale d’otra cosa, necesita un aliviu, al coste que seya.
La Constitución Española ye de les nomaes “fuertes”, esto ye, necesita de mayoríes mui cualificaes pa entamar siquier la so modificación; siguies de disolución de Cortes, referéndum y eleiciones nueves. Un camín abondo llargu pa qu’un gobiernu tan débil ya inestable como’l de nueso namái se pueda plantegar el so cambéu dende l’asunción de que se trata d’un trampantoxu que distraiga a la opinión pública mientres esos meses calorosos del branu. Si la Corona s’esgasta pol camín ¿A quién-y importa?
Pa la seronda vamos trepar cola verdadera crisis, la económica, la recayida del virus y, quiciabes, la disolución de les Cortes, y entós nun va haber trampantoxu que valga.   
Raúl Suevos
A 10 díes vencíos de xunetu de 2020

No comments:

Post a Comment