En setiembre de 1938 robláronse aquellos alcuerdos vergoñosos nos que l’Alemania de Hitler apoderábase de la rexón checoslovaca de los Sudetes, con una gran población d’orixe alemán, y el “negociu” liderábalu Chamberlain, el xefe de gobiernu británicu, aínda imperiu per aquel entoncenes, y acompañábenlu, na so xenuflesión énte Adolph, Francia ya Italia. Tampocu cuntaba un res la España d’aquel periodu.
Hitler xuró que nun tenía más mambís territorial, pues en marzu yá se llevara a cabu l’Anschluss, la xunión supuestamente pacífica con Austria, y los europeos colaron satisfechos pa casa. Los checoslovacos, que nun fueran invitaos al aconceyamientu, a diferencia de Zelensky, perdieron les costoses defenses, al estilu de la Llínea Maginot francesa, que llevaben años construyendo, y que, col so exércitu d’un millón d’homes y preparadísimu, podían tener frenao a la Wehrmacht alemana.
En marzu del 39 les tropas hitlerianes entraron y socuparon Checoslovaquia ensin malapenes resistencia en dos díes. Nun había defensa posible ensin la so llínea defensiva. Y el magníficu exércitu foi purgáu y dempués incorporáu al alemán, que’l primer de setiembre del 39 invadía Polonia. Dos días dempués enteamábase oficialmente la Segunda Guerra Mundial.
Nel Donbass Ucrania tien, aparte les sos mayores riqueces xeológiques, la so fortaleza defensiva, construyida costosamente dende la invasión encubierta rusa del 2014. Ellí, a base de trincheres fonderes, fortines y ciudaes fortificaes, los heroicos combatientes ucranianos tienen parao a les hordes ruses, causando-yos más d’un millón de baxes de combate nos casi tres años de guerra. Más allá d’esta llínea namái queden llanures, casi imposibles de defender, como asocedía en Checoslovaquia. Nun se tien de ceder esta llínea.
La situación actual ye semeyante al 38, con un Trump nel papel de Chamberlain, y los líderes europeos, como entoncenes, de comparses. Y otra vegada hai un personax tarrecible, nesti casu Putin, qu’ofrez garantíes de paz, dempués de innumberables incumplimientos, col Memorándum de Budapest en primer llugar. Y otra vegada’l riesgu que cuerre Europa ye’l de vese comprometía a mediu o curtiu plazu, tan curtiu como Putin, al que presiona la so edá, recupere la economía del so país y les fuercies del so exércitu.
Si nel 38 se descubrió que Chamberlain yera un farfán, que dimitiría meses dempués, agora tenemos a un Trump que ye, posiblemente, el peor presidente de los Estaos Xuníos, dalgo que, dende la Primer Guerra Mundial, afeuta direutamente al restu del mundiu, y a Europa particularmente. Y ente esta situación a los europeos, a los nuesos líderes, namái mos cabe facer bloque nel sofitu ensin quiebra a Ucrania. Non más Sudetes.
Raúl Suevos
A 19 díes vencíos d’agostu de 2025
Traducción en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment