Saturday, April 30, 2022

La ruindá

 

En 1980 dexé l’Academia pa dir al mio primer destín profesional; cuatro años y mediu en Pamplona; una ciudá que, per aquel entós, puxaba cola pequeña Rentería por algamar el primáu ente les poblaciones col so propiu grupu d’asesinos especializaos, que nel casu de la capital navarra yeren dirixíos por una muyer de llamatu Bitxori a la que nun paecía que-y afeutaran los problemes de machismu que tanto preocupen anguaño a les gobernantes de nueso.

Aquella escoria de la especie humana perfeccionó una carriera de 17 asesinatos polos que pagó la “descomanada” cantidá de 19 años de carcel, esto ye, poco más d’un añu por cada vida robada y cada familia esfiltrayada. Ye un balance qu’amuesa una arrogancia estatal que nun se da en dala otra parte del mundiu. En dengún llugar del planeta val tan pocu la vida humana y el dolor que la so desapaición incamentable xenera nela so redolada. Güei la Bitxori ta desapaecida de los medios de comunicación y ye posible que lleve una vida feliz rodiada de almiradores qu’en dengún momentu se faen entrugues pola so propia condición moral. Ye lo que hai.

A min aquellos años nun me dexaron buelga especial. Yera mozu y taba en bona forma física, y el cuerpu a tierra diariu pa comprobar los baxos del coche suponía malapenes un sollutu, anque los asesinos vinieren y asesinaren al tenderu del barrio¡u, por ser franquista; o descerraxasen un tiru na nuca al vieyu pá de la mio vecina, por ser guardia civil xubiláu; o ficieren lo mesmo al probe Casanova por ser militar, y magar ser un xoteru navarru terrible. Yera la ruindá de los asesinos y de la población qu’en Navarra y el País Vascu los sofitaba, y anguaño los aplaude.

No personal foi mio muyer quien más cerca los tevo. En dos ocasiones, mientes paseyaba a nuesu primer fiu, la muerte en forma de bomba y de tirotéu quiso que l’espaciu/tiempu s’axustara en minutos al so favor y güei la esperiencia sirvenos pa recordar aquellos años con muncha tristura, pero en dalu casu mos permitimos escaecer a los que cayeron y a quienes los mataron, tampocu a quienes los aplaudieron y anguaño los gasayen.

El sistema de llibertaes de nueso ye ensin dulda dalguna un de los más potentes d’Occidente, dígolo depués de vivir en dellos países del mundiu; yá entós, en plena atacadura de los terroristes lo yera, y el “Punto y hora de Euskalerría”, col amparu de la llei española, yera un de los sos voceros más señalaos, bazofia impresa pa quien esto escribe; panfletu que foi la basa profesional pa quien güei  dirixe la representación de los asesinos nel Congresu y sofita al nuesu gobiernu a cambiu d’entrar na Comisión de secretos del estáu.  

L’estáu de drechu ye imperfeutu, como toles criaciones del home, pero nel casu del de nueso, España, tengo la impresión n’ocasiones, demasiaes, qu’avanza nun camín de autodestrucción que, obviamente, nun pue conducir a dalu llugar, non a lo menos a un nel que seyamos meyores.

Raúl Suevos

A 29 díes vencíos d’abril de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment