Tuesday, April 5, 2022

Matances en retirada

 

La guerra ye un de los cuatro xinetes del Apocalipsis, convien nun escaecelo. Nun hai guerra bona; puese discutir sobro si les hai xustes, pero nun hai denguna bona. Podemos divagar sobro los graos de maldá que nellas se pueden observar, y tamién tendremos que detenenos per un momentu na batalla de Solferino, que marcó un enantes y un depués nel enfoque humanitariu en rellación col tratu a feríos y prisioneros. Un talu Henri Dunant fo’l responsable y a él debemos el nacimientu de la Cruz Colorada.

Nos tiempos vieyos la xestión del terror yera un de los elementos básicos del arte de la guerra y nello Tamerlán, Timur Han, Timur el coxu, tien pasao a los anales del arte de la guerra como un de los más sanguinarios xestores del terror, lo que, xunto al so indudable xeniu militar, procuraría-y un gran imperiu que desaparecería a la so muerte ente lluches fratricides de los sos heriedes.

Tamerlán fizo famoses les pirámides de calaveres construyies colos cráneos de los soldaos y poblaciones vencies. Cuenten las cróniques que brillaben demientres la nueche, al paecer pol fósforu que contienen, y con ello infundíen un pavor irrefrenable a tou aquel que se veía obligáu a caminar nochirniegu ne la so redolada.

La fama de la so crueldad facía que la mayoría de ciudaes se-y rindieren ensin oponer resistencia. Yera una forma conducente d’utilizar el terror como arma de combate, y funcionó-y mui bien hasta la so muerte cuando planeaba invadir China, daqué de lo que tomó bona nota Abu Bakr al Bagdadí; efímeru califa del Estáu Islámicu que supo usar el terror de mou y manera que facia recordar enormemente a Tamerlán.

Hai otra forma de terror muncho menos ellaborada. Ye’l que se desendolca cuando los invasores se baten en retirada. N’Europa esisten abondo de exemplos mientres les retiraes de les tropes nazis en escenarios estremaos. Encuadranse en procesos de derrota nos que se ven cayer en combate, direutu o emboscaes, a munchos compañeros. Al enemigu nun se-y pue batir pues y’él el que lleva la iniciativa y la frustración y énte’l propiu temor a la derrota namái tien al algame a la población civil que tevo la desgracia d’atopase baxo’l so control o dominiu.

N’Ucrania tienen apaecío los primeros cadávres na población de Bucha, na redolada de Kiev, d’au los rusos tán replegándose, con mayor o menor orden, haza les sos posiciones de partida nel so país. Ye probable que temos nuna d’eses típiques y desgraciaes situaciones que a lo llargo de la historia tien sufrío la población civil, y ye tamién más que probable qu’esta seya namái la primera d’una serie de desgraciaes informaciones que van dir aportando.  

Raúl Suevos

A 4 de abril de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment