Sunday, April 3, 2022

Xuegu maldadosu

Que naide s’alarme, esto nun va de política, anque soi consciente que semeyante títulu, cola que ta cayendo, puede llevar inmediatamente a pensar nos asuntos de la política; la llocal, la rexonal, la nacional o inclusive la mundial; esta entrada da pa too, pero non, refiérome a una vieya canción melódica de Chris Isaak de finales de los 80, Wicked game, que güei llegó a les mio oreyes mientes diba conduciendo.

La canción de Isaak pasó ensin pena nin gloria poles llistes yanquis hasta que David Linch la incluyó na so peli “Corazón salvaxe”, con unos descomanaos Laura Dern y Willem Dafoe; y a partir d’ehí entamó un tremendu tirón mundial que la tien convertío nun clásicu; tantu que pasó a ser ampliamente versionada, nalgunos casos, y dependiendo de la opinión de caún, pa ser meyorada.

La que a min me presta ye la de HIM, la que güei escuché, y que pertenez a un grupu finlandés; sí, finlandés. Pellí enrriba, los países nórdicos, son a sacar grupos mui bonos y ésti, clasificáu dientro del subgrupu rock góticu, tien coses mui potables, como esta wicked games qu’a min m’encanta.

El ritmu abandona’l tonu melódicu d’Isaak pa entrar de lleno nuno muncho más rockeru, con un fondu broncu y constante de la batería que nun te dexa abandonate un momentu, y que recuerda al traquetéu constante d’una ceremonia d’apaches mezcaleros depués d’habese fumao unes cuantes pipes. Anque tampocu hai que pasase, nun ye AC&DC nin Metallica, falamos de rock melódicu, amable, llevaderu.

El Vocalista, con maestría nos graves, fai una transición perfeuta a los rexistros agudos cuando llega’l momentu del estribillu. Un estribillu que cuenta con unos coros, pa min una pequeña xenialidá, que son realizaos pol restu de la banda con unos tonos, más que graves, cazallosos, de bebedor nochirniegu d’oruxu con bona ración de tabacu negru, que-y dan un toque cavernario al canciu, mui afayadizu si tenemos en cuenta que’l grupu va de góticu.

La lletra, que va d’amores tóxicos, ye abondo clásica pa una balada romanticona y los de HIM dan-y el xiru camudando les referencies a la neña destructora pol mundiu, siempres más a man pa cargar coles culpes que faiga falta; pero los de HIM, como Isaak declaraba, siguen resistiéndose a cayer na trampa d’esi amor. Ye lo que hai.

Hai tamién una versión d’un grupu rock arxentín, pero nun la recomiendo; a lo menos a min nun m’aportó un res nin me fizo camudar la mio almiración pola versión finlandesa. En tou casu, siempre ye bono escuchar música ente medies de tantu ruiu.

Raúl Suevos

A 3 díes vencíos d’abril de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment