Friday, December 3, 2021

Coalición a l'Alemana

 

Imaxe garrada d'internet, desconozse si cuenta con derechos

Hai quien namái ve problemes na coalición de gobiernu qu’anguaño s’encarga de dirixir los asuntos del país pero, con independencia de la color del cristal con qué se güeye, ye preciso reconocer que supunxo un esordiu tocantes esta clas de gobiernu, y eso siempres debe tener un reconocimientu por cuantu de incertidume tien too aquello que s’entama per primer vegada. Y si non, namái hai recordar los tatexos y temores qu’antecedieron a l’aplicadura del renomáu artículu 155 por parte del señor Rajoy.

Una coalición nun debiera ser daqué tan traumáticu como aquella ocasión en Cataluña pero, nel nuesu casu, tamién atopamos dalgunos aspeutos que mos averen al drama, pal xuiciu de dalgunos, o al sainete, pa la opinión d’otros. El casu ye qu’equí vivimos publiques y repeties manifestaciones sobro la imposibilidá de tala coalición, puestu que, acordies el doctor Sánchez, supondría-y nun poder dormir, y anque yo esto lo ignoro, imaxino que’l presidente de nueso conocería’l tarrecible fin del heroicu xeneral Álvarez de Castro a cuenta de tala falta. Morruda situación.

Tres les eleiciones caberes la necesidá convirtióse en virtú y, pa plasmu de munchos, de casi toos, el primer gobiernu de coalición firmóse ente abrazos y promeses d’amor y fidelidá. Anguaño transitamos per un camín llenu de baches y piedres que mos lleven, a los plasmaos ciudadanos, de sustu en sobresaltu a cuenta de los desencuentros continuos, non yá cola oposición, daqué natural, sinon ente los dos socios de gobiernu; situación a la que la esperiencia alemana nun mos acostumbrara.

N’Alemania hai yá una rica esperiencia de coaliciones ente los conservadores de la CDU y los socialistes del SPD, la cabera, con direición de Merkel, dende 2013, hasta les eleiciones del septiembre caberu qu’abrieron la puerta a una novedá a tres bandes, socialistes-esquierda, verdes-centroesquierda y lliberales-centrodrecha, quienes, tres casi dos meses de trabayu, un plazo mui curtiu pa los usos alemanes, promovieron un documentu de 177 páxines, qu’entá debe ser aprobáu n’asamblea polos respeutivos partíos, nel que se dexa “casi” too atao y bien atao.

Repartense los ministerios, 17, cinco menos que n’España; marquense oxetivos específicos como’l nuevu salariu mínimu que va subir un 13%; otros oxetivos apuntense como “ideales”, como la descarbonización pa 2030; xunto con un 80% de renovables y el pieslle nuclear. Una perimportante voluntá d’evolucionar “haza un estáu federal européu”, daqué nunca enantes promulgao por dalu gobiernu européu; un reforzamientu del Parllamentu y la Corte de Xusticia europea; una más asertiva política esterior europea, con declaración pro-OTAN más que, desgraciadamente, de Defensa europea. Y asina hasta 177 páxines.

Va ser una llexislatura, magar el gobiernu tripartitu, ensin sobresaltos, pues la mayor parte de la aición de gobiernu ta pre-discutida nesti documentu, lo que va torgar gastadures innecesaries y va permitir centrase nes causes sobrevenies, que les va haber; siempres les hai.

Coalición a l’alemana.

Raúl Suevos

A 2 díes vencíos d’avientu de 2021

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment