Sunday, March 10, 2024

Inés, la chilena

 

Va abondo tiempu que nun veo’l Telediariu de la Unu, va tiempu que me paez demasiao sectariu pa lo que yo toi dispuestu a dixerir, pero, tolos díes suelgo pasame al so canal pa güeyar el pronósticu del tiempu, lo que me da unos minutos d’intermediu col canal 24 hores que, en xeneral, acolumbro ensin malapenes presta-y atención.

Güei la cosa fo diferente. Tienme obsequiao con unos minutos de la rueda de prensa del doctor Sánchez, de xira per tierres americanes, y el presidente de Chile, Gabriel Boric, aportáu a l’alta maxistratura de la so nación tres curtia y axitada carriera como dirixente estudiantil, y que, no que lleva de presidencia, yá va por dos procesos constitucionales, dambos fallíos. Ye lo qu’hai.

El nuesu presidente –pídeme’l cuerpu anteponer un calificativu, pero namái me vien aciagu y temo que m’acusen de sectariu, poro pongo’l pensamientu ente guiones- allonxáu de los momentos axitaos que’l anguaño famosu Koldo supon pa la so presidencia personalísima, de partíu y gobiernu, tien aprovechao la coyuntura p’aventar unes cuantes soflames empobinaes, sobremanera, a echar baldones y basura sobro la oposición, daqué normal conociendo la so trayeutoria; lo que, per otra parte, tampocu debe estrañar al personal; pero tamién tien falao, en positivu, del día de la muyer, y del protagonismu que’l so partíu tevo nos progresos que se tienen fecho nel país de nueso en ares de la igualdá. Ehí lo dexo.

Al so llau, llegó-y el turnu al anfitrión, el presidente chilenu, que, con un par d’alusiones a la postura internacional del so gobiernu tocantes la crisis de Gaza, entró de lleno na cuestión feminista, dalgo lóxico tratándose d’un gobiernu, supuestamente, mui progresista, y con ello metióse a glosar los avanzos llevaos a cabu, y a enumerar una serie de figures femenines del país ente les qu’Inés Enríquez llamóme l’atención, pensando que se trataba d’aquella compañera, pareya de Pedro Valdivia, el conquistador de Chile, qu’enantes d’acabar el so llabor too tuviera perdío si non fuera por una Inés d’españoles ovarios, capaz de defender la capital énte los atacamientos mapuches mientes les tropes esploraben allende’l territoriu.

Pero non, aquella yera Inés Suárez, d’estirpe española, y poro refugable pa la esquierda ¿progresista? hispanoamericana, qu’asume ensin cuestiones la lleenda negra promovía polos anglosaxones, y nun ye a entrugase nin per un instante d’ónde vienen, cuálos son los so raigaños, especialmente cuando refuguen l’indixenismu, como nel casu mapuche en Chile.

Boric tien los so problemes, como’l doctor Sánchez, pero Inés Suarez fo la primer feminista del so país.

Raúl Suevos

A 8 díes vencíos de marzu de 2024

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment