Thursday, March 21, 2024

...y nun son profesión de riesgu

 

Anque soi fiu del Cuerpu, esa ye la forma coloquial de referise a les persones que’l so proxenitor ye, o foi, miembru de la Guardia Civil, nunca tevi rellación cola Xefatura de tráficu, o con dalgún de los so componentes, pero constame que ye, ente les especialidaes estremaes nes que s’estructura la Benemérita, la que cuenta con más muertos n’actu de serviciu, nun digamos yá los accidentaos. Y pa llegar a esa conclusión namái ye necesario un repasu mental pequeñu a lo que la prensa mos aporta de forma cotidiana.

Vienme, casi tendría que dicir que me cute, la noticia del añu pasáu na qu’un motorista del Cuerpu s’interpunxo, conscientemente, n’Asturies, al coste de la so vida, énte la llegada d’un coche que podía llevase per delantre a un pelotón de mozos ciclistes aficionaos. Dámaso Guillén se nomaba. Unu más, un d’esos sobro los que Josu Ternera s’entrugaba nun programa televisivu ¿Nun son voluntarios?

Ye una constante la del sacrificiu y la esposición de los componentes del Cuerpu a lo llargo del tiempu. Tamién la del so abandonu con independencia de l’alministración del momentu.

Ehí tenemos les noticies sobro l’estáu de ruina de dalgunos cuarteles a lo llargo y ancho del territoriu. Les penuries escolares que sufren los fíos en dalgunas rexones pol sinsentíu que supón el sistema d’enseñamientu del que mos tenemos dotao. Y los agravios comparativos con otros cuerpos de seguridá del estáu. Ye lo qu’hai.

L’accidente d’esta nueche, con seis muertos, dos d’ellos guardies civiles, llega cuando aínda nun se tienen estenao los ecos de los asesinatos de Barbate, siguíos de noticies constantes sobro la impunidá cola qu’actúen los narcotraficantes naquellos llares, nos que los guardies civiles viven poco menos qu’atrincheraos nos sos cuarteles, espuestos al acosu constante de los delincuentes y quienes los sofiten.

Tampocu se tienen apagao los gritos de la manifestación del fin de semana pasáu en Madrid, na que se pidíen  pensiones dignes y el reconocimientu de profesión de riesgu, dalgo colo que cuenten les policías municipales y les autonómiquess, pero que, al paecer, nun merecen Guardia Civil, Policía Nacional y militares. ¿Ye un absurdu? ¿Un escarniu? ¿O simple desidia del Estáu? O lo que ye lo mesmo, de los so dirixentes.

¿Cuántos guardies civiles tienen que morrer pa que l’Estáu los tenga en cuenta? Resúltame vergonzosa, como ciudadán, la percepción de que, nun momentu nel que’l gobiernu fae gala, pente medies tou tipu de subsidios, d’una munificencia ablucante, nun tenga tiempo pa los so guardies civiles.

Raúl Suevos

A 19 díes vencíos de marzu de 2024

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment