Sunday, March 3, 2024

La mano d'Ábalos algamó La Habana

 

Nel mio segundu día de trabayu, en septiembre del 2010, en La Habana, sosprendióme la voz que los altavoces me trayíen dende fuera. Paecía Fidel pero pensé que yeren figuraciones míes; magar ello baxé a la cai u m’atopé con un ensame apreciable qu’escuchaba al Comandante no que fue el so discursu públicu caberu.

Yá la enfermedá lu tenía retirao, pero siguía siendo una figura internacional, anque nun rescamplaba tanto como nos tempranos años sesenta del sieglu pasáu. El Periodu Especial, esto ye, el penuriu que se produxo cuando los rusos se retiraron, y con ellos los sosidios que de Moscú aportaben, convirtiérase nuna mala alcordanza, si bien el futuru del país siguía siendo, especialmente no económico, tan foscu como les barbes qu’aquellos combatientes castristes lucíen cuando ocuparon La Habana nes Navidaes del 59.

Con España les rellaciones siguían siendo familiares, esto ye, entre riñes y abrazos; y según l’humor d’un Fidel que yo conocí yá decrépitu. Y eso siempres se tien apreciao colos representantes na islla, los embaxadores, que xeneralmente tien sío escoyíos con muchu procuru ente los especialistes meyores de la carriera y según la color del gobiernu de turnu, daqué lóxico teniendo en cuenta les implicaciones sociales que ente nós siguen teniendo los sucesos de la Perla del Caribe. Hasta agora.

L’embaxador anguaño supunxo una gran sorpresa. Un desconocíu llegao de la cooperación esterior española, con munchos años de trabayu discretu y desconocío en Colombia, au tendría coincidío col actual home de moda na política nacional, el diputao Ábalos, que tamién perellí anduvo a la gueta del peculiu demientres llargu tiempu, como consultor n’asuntos políticos y enantes d’entrar de lleno na política valenciana, dende onde saltaría a la fama como escuderu del doctor Sánchez.

Agora al señor Peccis, que asina se llama el pupilu d’Ábalos, quédase ensin trabayu, como la mayoría de los enantes protexíos, y que, esmazcaraos col asuntu de los mazcaros, van tener que buscase padrinos nuevos si nun quieren quedase abentestate. Ensin sinecures nin puestos d’asesor, ensin esperanza si los vientos camuden y se produz el relevu na maxistratura nacional, lo que va llevar a un barrío nes covachueles del poder.

Too lo rellacionao col antaño poderosu ministru de Tresportes fiede a podrío y naide na alta alministración quier que lu asocien, y ye quiciabes poro que’l ministru Albares, tal vez preventivamente, tien nomao al embaxador en Turquía anguaño, Javier Hergueta, vieyu conseyeru de cultura en La Habana, pa sustituyir al sorprendente señor Peccis. Ye lo qu’hai.  

Raúl Suevos

A 2 díes vencíos de marzu de 2024

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment