Saturday, February 4, 2023

Formación del Espíritu Nacional

 

En tiempos de la “oprobiosa” esistíen aspeutos que m’atrevo a calificar d’exemplares. Un d’ellos yera la asignatura de bachiller que da títulu a esta tribuna, la “Política” que-y dicíamos los escolinos y que, en realidá, formaba parte del conxuntu denomáu “les tres Maríes”, esto ye, la política, la relixón y la ximnasia.

La relixón yera cosa d’un cura, xeneralmente paciente y comprensivu, que se llendaba, nos cursos caberos, a salir del pasu ensin que se xenerase dalguna engarriada; a les últimes yeren yá tiempos de “dictablanda”. Pa la ximnasia contábase con dalgún militar, que si había suerte sedría diplomáu de la Escuela Central d’Educación física, y si non, casu más xeneral, con dalgún falanxista encuadráu na Secretaría Xeneral del Movimientu, y que, muy posiblemente, encargábase tamién de la “Política”.

Nel Institutu Xovellanos de Xijón, los mayores, contábemos con un bon paisanu pa estos menesteres, García creo recordar, quién mos facía lleer pasaxes del llibru y daba dempués aprobao xeneral, cumpliendo con aquello de ser graciable no que pueda. Amás, en ximnasia, dedicábase al equipu de balonvolea, al que dirixía con éxitos nacionales, dexándomos al restu la infinidá del patiu, colos sos requexos pa fumadores.

Ye la dómina, nun recuerdo con exactitú’l cursu, que la “Política” tenía como sofitu físicu’l llibru “la Política Económica”, d’Enrique Fuentes Quintana y Juan Velarde Fuertes. Dos xigantes de los estudios económicos n’España. Al primer esfrutamoslu como facedor de los Pactos de la Moncloa nos primeros años de la nuesa democracia, y al segundu, asturianu de pro, tenemoslu visto na nuesa rexón, mientres dellos años, dirixir los Cursos de branu de La Granda.

Viénome too esto a la tiesta cola noticia del fallecimientu del vieyu profesor, a los 95 años pero cola cabeza perfeutamente áxil, en Madrid, au desendolcó la so estensa llabor y onde tevi ocasión d’asistir a varies de les sos conferencies maravioses nes que, profanos de la economía como yo, algamábemos a recibir perfeutamente’l mensaxe gracies a les sos esplicadures cencielles.

Conservo aínda los llibros de la denostada “Política” y, una vegada más, fui a repasar el llibro de Velarde y Fuentes, pa maraviame otra vegada de lo esplendorosa que yera aquella asignatura a la que nun prestábemos dala atención, magar contar con unos soportes, en forma de llibros, absolutamente espectaculares pa los estándares colos que se desendolquen los mozos de güei, ciudadanos del mañana, y pienso que con Juan Velarde vase tamién un tipu d’intelectual del que ca vegada échase más en falta la so presencia.

Raúl Suevos

A 4 díes vencíos de febrer de 2023u

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment