Saturday, August 27, 2022

L'argumentu del argumentariu

 

Va un par de díes asoleyáronme una tribuna nel periódicu llocal; hasta ehí nada de particular, seique la satisfacción natural pol fechu de que’l director alcontrara eses ringleres humildoses abondo interesantes como pa decidir la so publicación pero, siempres suel haber un peru, el títulu sufriera un cambéu pequeñu, malapenes una sílaba pero, siempres esi peru, suficiente pa faceme recapacitar en redol l’asuntu.

El títulu falaba d’argumentario, un preséu típicu de gabinetes de comunicación y modernos spin doctors, que’l so significáu esplicábase, creo que con claridá, lleendo la propia tribuna. Al camudalo por argumentu, esto ye, por un razonamientu que s’emplega pa llevar a cabu una demostración, táse-y dando al titular de la cabecera de la tribuna, una ministra nesti casu, una capacidá intelectual que, precisamente, tratábase de poner en cuestión nel escritu. Si non en cuantu al so real coeficiente intelectual sí en rellación cola so capacidá pa decidir por sí mesma n’asuntos de comunicación pública.  

L’asuntu tien un ciertu fustaxe, alloñada de les capacidaes de los titulares de los ministerios, oxetu de la tribuna citada, y va en rellación con la situación anguaño de los medios de comunicación, casi siempres deficitarios no económico y dependientes de l’aición gubernamental –ayudes directes y publicidá- nunos casos o les semi-anónimes plataformes económiques propietaries de los mesmos, notros, que nun tienen como oxetivu la información del públicu precisamente, sinon la “formación” de la opinión d’esi públicu que cada cuatro años, aproximao, nun escaecemos, camudase en votante.

En branu les redaiciones enllenense de becarios, lo qu’enantes llamábemos aprendices. Teóricos titulaos, estudiantes del añu caberu de ciencies de la información, o paganos de un master patrocináu pola propia plataforma peridiodistica, que nun ven diferencia ente argumentu o argumentario, por mui fonderes qu’estes seyan; lo que da pa pensar en cuantu a la so formación cultural xeneral; o aínda peor sobro’l currículu de la so formación universitaria, que nun incluye dalgo tan básicu como’l conocimientu de lo que ye una ferramienta normal del oficiu. O quiciabes tamos énte un casu típicu de saltu de la tecla, anqu’anguaño s’use más el corta y pega, que diera como resultáu esti pleitín d’algame escasu pero, nesti casu, vamos haza la conclusión de que, con esa probetería económica de la qu’enantes escribíemos, yá nun queden correutores nes redaiciones que repasen el productu final enantes d’unvialo a rotatives. Ye lo qu’hai.

Dalgo ta nidio, a min l’anécdota dióme argumentu pa tornar sobro’l argumentariu que dalgún periodista prepara pa los ministros en Moncloa pa tratar de conformar la nuesa opinión.

Raúl Suevos

A 26 díes vencíos d’agostu de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment