Thursday, August 25, 2022

Margarita tien argumentariu

 

Mientres un tiempu tocóme trabayar como xefe d’información pública d’un organismu multinacional, importante pol so significáu pero modestu poles so dimensiones y presupuestu. Tan humildosu qu’había que sollertase pa “vender” el productu yá que nun yera avezao que naide viniera a picar a la nuesa puerta. La política de comunicación de nueso yera proactiva, pa ver si pescábamos daqué.

Cuando llográbemos una entrevista pal señoritu –toles organizaciones tienen un señoritu- teníemos qu’andar finos y preparala a conciencia y nello, la parte final, yera l’iguar un argumentariu ad-hoc en función del mediu y’el momentu de l’actualidá. L’oxetivu yera que’l xefe quedara bien y que l’imaxe de la organización saliera reforciada. Nun había munches oportunidaes.

Esi argumentariu implicaba, ente otros elementos, una serie de mensaxes y d’ideyes que guetaben tresmitir la trescendencia de la nuesa mera esistencia, la necesidá de siguir creciendo, la importancia que pa Europa tenía’l conceutu y, sobretoo, lo bien preparaos que tábemos. Yera esti argumentariu, quiciabes, el productu más importante de la oficina de comunicación.

Na alta política, alta pel altor nel organigrama del estáu, cuntase con más medios, especialmente los económicos, que faen que, por poner un exemplu, al doctor Sánchez-y les pongan como a Felipe II, que se decía en tiempos non mui llonxanos. Son les ayudes empresariales y los gastos de publicidá gubernamental que convierten l’argumentario n’innecesariu. Coses de la Secretaria d’estáu de comunicación.

El trabayu de detalle, n’España, ye de suponer que lu desendolca dalgún d’esos cientos, quiciabes milenta, de conseyeros designaos privativamente, que pululen pelos estremaos gabinetes, anque una recien serie danesa, Borgen, apurriómos  la figura del Spin Doctor pa exemplarizanos cómo funciona l’asuntu cuando’l mercáu políticu funciona a la manera lliberal, esto ye, ensin ventaxes de parte. Yera notru planeta, anque fuere Europa.

Equí too ye más simple, dende’l garitu monclovita, quiero suponer que tendrán a lo menos un grupu de whatsapp, llánzense los mensaxes del momentu a los distintos ministerios, en función de calendariu u oportunidá, y asina vemos como varios ministros un mesmu día, y con independencia de la especialidad del ramu, llanzense desaforaos a criticar al líder de la oposición; o clamar escontra’l consumu irresponsable d’augua, magar que’l nivel de los embalses lleva meses avisando; o animar a vacacionar magar l’estáu llamentable de la nuesa economía; inclusive saben de vacunes y pandemies. Son los mensaxes del argumentario gubernamental.  

La víctima cabera del argumentariu tien sio Margarita Robles, recién acabao’l so veranéu asturianu, tiense llanzao a envianos el mensaxe del tronu de fierru avisándonos que vien un inviernu durísimo, y que mos vayamos preparando. Como si nun lo supiéremos.

Raúl Suevos

A 25 díes vencíos d’agostu de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment