Sunday, January 26, 2020

Día de la marmota nel PSOE

Ún de los adaxos que más s’usen en política ye aquel que diz que la historia siempres se repite, o, na so versión más personalizadaqu’aquellos que nun deprenden de la historia tán condergaos a repitilaNestos tiempos que mos toca vivir, muncho más prosaicos, más cutres diríemos en llinguax modernu, lo que suel dicise ye aquello de que tamos nel día de la marmota, la repetición d’acontecimientos que dio títulu a una película norteamericana de gran ésitu. El casu ye que, en munches ocasiones, tenemos la sensación de vivir en circunstancies repeties; ye no que güei mos atopamos n’España.
Na mio infancia, adolescencia y mocedá nun se falaba nin de la República nin de la Guerra Incivil, yeren asuntos que les families evitaben, por dolorosos, en cuasi toes elles. Depués, col desaniciu natural del Xeneral Franco, vieno la desapaición del réxime y la Transición política, que tan falaguera paecía y que traxo’l mayor periodu de paz y progresu pa esta vieya nación en 500 años. Too paecía dir abondo bien hasta que l'aportar de Zapatero al poder punxo en dulda el pieslle de les feríes que la Transición paecía que zarraredende entós la polarización, un eufemismu qu’escuende les Dos Españes que  denunciara Machado, vieno a asitiase otra vegada nel país y con ella los españoles paecen querer tornar a güeyase de regüeyuNun ye pa sentise contentu nitranquil.
Nel periodu republicanu’l PSOE nun yera’l partíu más importante, pero sí’l más asitiáu organizáu. El gran tirón de la dómina teníalo Manuel Azaña y el so Partíu Republicanu y con él de mascarón de proa ganaron dos eleiciones les esquierdes y el centru. Tres les del 36 dexáronlu sólu pensando, a lo menos l’ala esquierda del partíu, en facese con topoder y traer la revolución; nello tevo una de les principales razones de la guerra viniente.
Nel PSOE vivíen tres tendencies, la revolucionaria y marxista de Largo Caballero –seguramente la más dañible-, la socialista y transaccional de Prieto, y la más integra y socialdemócrata de Julián Besteirohonestu y lleal hasta les consecuencies caberes, lo que lu llevaría a morrer na cárcel por negase a fuxir de Madrid nos últimos momentos y preferir encarar les consecuencies de les sos decisiones. Sobro Negrín  entá güei nun  se ponen d’alcuerdu los especialistes sobro si yera una mala persona, un babayu o, simplemente, una marioneta del Moscú estalinista.
Anguaño’l PSOE recuérdamos a aquellos líderes políticos. Tenemos a González que, silente hasta l’estrueldu nos tiempos caberos, sal a ¿condergar? la falta d’audiencia de Sánchez a Guaido –el presidente “encargáu” de Venezuela reconocíu pol gobiernu socialista español- con unes 
declaraciones que mos recuerden al Prieto deesiliu mexicanu. Al so comunicáu retrucó-y Zapatero, emesmu que lleva mediando nel conflictu venuecelanu estos últimos años con una mediación que dalgunos –yo entellos- consideren demasiao esviada haza’l llau de Maduro, diciendo que-y paez muncho bien que Sánchez pieslle la puerta a GuaidoNesti casu nun mos queda más remediu qu’acordamos de Largo Caballero por aquello de la Robolución  bolivariana.
Finalmente quédamos Sánchez al que paez propio enxareta-y el papel del doctor Negrín, al que naide fo a diagnosticar haza ónde dibasacantes nela so aventadura n’allongar la guerra y arrequexar al Xefe del Estáu ¿el Rei?, col so apalancamientu nel Partíu comunista y la carísima ayuda soviética –recuérdese lo del oru de Moscú- p’acabar tres la rendición repudiáu per tolos bandos republicanos. A lo último, pente medies d’Esquierda Xunía, encuadrada en Podemos, otra vegada mos atopamos tres más d’ochenta años col Partíu comunista formado parte del gobiernu d’España.
Confieso que me cuesta alcontrar una carauterización actual pal coronel Casado. A García Page nun lu veo más que como ocasional Pepito Grillo, y los inefables Fernández Vara y Lamban namái algamen a estudiaes mosques coyoneresPer otra parte, a Rodríguez Ibarra entá toi esperando a que pida la so anunciada baxa del PSOE de mou que, por más que busco, nun me sal naide dispuestu a 
dar una puñada na mesa.
Lo dicho, el PSOE paez autocondergase a repitir la historia y namái mos cabe esperar que'l desenllaz, esta vegada, mos seya más llevaderu.
Raúl Suevos
A 24 de xineru de 2020
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment