Wednesday, June 26, 2019

Cuba tien llei eleutoral nueva

CUBA TIEN LLEI ELEUTORAL NUEVA
El Parque Central ye a La Habana daqué asina como la Plaza d’España en Madrid. Nún de los sos llaos destaca un edificiu descomanáumacizu y necoclásicuencuadráu per cuatro torres y que lleva la robla de Manuel del Busto, l’arquiteutu asturianu , ente otres obres, del edificiu del Bancu de Xixón nesa ciudá, y tamién el maraviosu edificiu modernista que güei ocupa l’apocayá inauguráu hotel Le Moderne, o la Torre Blanca de la carbayona Uría.
Na puerta del edificiu cubanu rescampla una placa pequeña de metal agradeciendo los sofitos, suponse que monetarios, de Tinín Areces, entoncenes presidente del Principáupa la restauración del antiguu Centru Asturianu de La Habana, anguañonutríu coles obres requisaes pola Revolución, Muséu nacional de Belles artes de Cuba.
Fidel Castro nun solo-y espropió la see central al Centrutamién dos clíniques, cuasi dos mil apartamentos d’alquiler pa los socios y una Quinta de recréu pela rodiada de la ciudá d’enorme valir naquella dómina. Como compensación cedió-yos, a lo que dende entós se llamó Federación d’entidaes asturianes, un edificiu a la entrada del históricu Paséu de Prado que -y espropiara a un centru social norteamericanu.
Ellí, no que güei queda del Centru asturianu, conocí a un emigrante qu’aportara a Cuba nel 58, pocu enantes del triunfu la Revolución, y ellí se quedó varáu pa siempres, como un cocu secu d’esos que se suelen ver esgargaxaos pola marea nes Playes del Este habaneres nun creía nel “home nuevu” de la Revolución y esperaba llegar a ver el fin d’ésta y la devolución de les propiedaes del Centru. Les noticies que d’allá lleguen nun paecen abarruntalo.
Depués del partu los montes que supunxo la Constitución cubana nueva, na que se consagra un sistema políticu de partíu únicu, el Partíu Comunista de Cuba de xacíu, aporta agora’l turnu de la llei eleutoral nueva, na que les instituciones del partíu, La Federación de muyeres cubanes, la Federación d’estudiantes, la Central de trabayadores, los temíos Comités de Defensa de la Revolución –dalguna voi escaecer- apurren los jnomes de los candidatos a la Comisión nacional de candidatures que se va encargar d’iguar la llista de candidatos en númberu igual a los puestos a escoyer.  
Esti sistema vase aplicar a les eleiciones a l’Asamblea nacional del Poder popular, a les asamblees provinciales y a les municipales. Namái queden fuera les presidencies del Conseyu d’estáu y de 
l’Asamblea nacional, asina como los miembros del Conseyu d’estáutoos ellos elexíos polos diputaos de l’Asamblea nacional.
Escluyense nesti proyeutu llei les actividaes de propaganda eleutoral y cualquier otra aición que busque atraese la opinión de los eleutores ¿Pa qué? Too vien  cocío dende la maquinaria del réxime, ye materialmente imposible que naide que nun perteneza al sistema pueda intentar siquier entrar n’él. Esta ye la Cuba nueva que Raúl Castro pretende dexar n’herencia; un heriedu bien atáu cola Constitución nueva y esti proyeutu de Llei eleutoral que como la otra tamién va acabar siendo mayoritariamente aprobada en referéndum pola mayoría de la población cubana, a la soviética.
Patria o muerte ¡Venceremos¡ Qué sarcasmu.
En Xixón a 24 de xunu de 2019
Raúl Suevos
repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment