Wednesday, February 23, 2022

La respuesta ta en Finlandia

 

Debería tar estos díes la atención nacional centrada na “faida” interna del Partíu Popular; asina ye como nomen n’Italia a les guerres ente families mafioses; pero l’autócrata qu’habita nel palaciu del Kremlin decidió col so reconocimientu de la independencia de la ucraniana rexón del Dombas, y la posterior entrada de les tropes ruses na rexón, que los españoles tengamos el “corazón partío” ente les coses de Madrid y la posible llegada de les bombes a Kiev, la capital d’Ucrania.

El primer movimientu de Putin cabe dicir que, como asocede a vegaes colos valores bursátiles, yá taba escontao pola mayor parte de los intevinientes direutos ya indireutos. Daqué tenía que facer tres semeyante y avalumbáu espliegue de menacies y medios militares, máxime cuando la respuesta de OTAN y USA fo la esperable, un nidiu niet a les sos pretensiones sobro compromisos d’Ucrania y OTAN absolutamente inaceutables. Tamién yera previsible l’aplicadura de midies sancionadores por parte d’unos y otros que, éstes tamién, tienen resultao moderades, como si los aplicantes se reservaren pa mayores disgustos y respuestes nel futuru.

D’alcuerdo col xuegu diplomáticu deberíemos entrar agora nuna fase nueva que se superaría si Putin llanzara les sos tropes más allá de la llínea de confrontación ente Ucrania y los separatistes del Dombas, la llínea asumida nos Acuerdos de Minsk de 2015 y agora despreciaos cola so acición por Moscú. Esta fase va tener de sometese en tiempu a les necesidaes de los asentamientos nuevos de les fuercies ruses y tamién al desarrollu de la intelixencia militar necesaria pal casu se decidiere dar el saltu al interior d’Ucrania. Ye un procesu necesario pa les unidaes agora esplegaes en posiciones nueves y conducente pa los diplomáticos.

Toos n’Occidente paecen tener yá preparaos los paquetes sucesivos de sanciones en función de los pasos que Putin vaya executando pero llámame l’atención que nun se contemple lo que me paez que podría ser el mayor guelpe políticu a les ambiciones ruses en rellación cola entrada d’Ucrania na OTAN; y pa ello namái hai que güeyar haza’l norte, haza Finlandia.

Finlandia, parte de Suecia demientres la mayor parte de la so historia, convirtióse en gran ducao dependiente de Rusia nel sieglu XIX, p’algamar la independencia tres la Primera Guerra Mundial aprovechando el drechu d’autodeterminación promovíu pol presidente Wilson de los EEXX. Depués caltuvo una dura contienda cola Rusia de Stalin que-y costaría parte del so territoriu pero non la so independencia. Dende entós desarrolla, tanto colo que fo l’antigua URSS como agora con Rusia, una rellación de ambigüedá que la lleva a entrar na Xunión Europea pero non na OTAN, magar repeties manifestaciones de la so llibertá pa solicitar el so ingresu cuando lo estime oportuno. ¿Habrá aportáu’l momento de solicitar l’ingresu y dar una respuesta verdaderamente contundente a Putin?

Raúl Suevos

A 23 díes vencíos de febreru de 2022

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment