Monday, April 8, 2019

Los gudaris d'ayeri, el PNV de siempres


Va dalgún tiempu aportó a les mies manes, pa la so torna, la copia d’unes cuartillesmanuscrites n’italianu y tamién unos cuantos folios mecanografiaos. Les primerescorrespondíen a los alcuerdos roblaos por dos oficiales per parte del exércitunacionalista vascu ya’l xefe del estáu mayor de la brigada Fleches negres del cuerpuespedicionariu italianu qu’operaba nel norte encuadráu nos exércitos del xeneral Franco,Amilcare FarinaYera l’Alcuerdu de Gurriezotamién conocíu como Pactu de Santoña,y que suponía la rendición de les unidaes nacionalistes vasques a los italianos, ensinpegar un tiru y cola posibilidá mientres tres díes d’abandonar España per vía marítima.
Los folios mecanografiaos dan cuenta del avance d’esos dos díes cruciales d’agostu del 37 y de la fundamental actuación del teniente coronel Farina. Parecen la basa d’uninforme del xefe la brigada pa una propuesta de condecoración o d’ascensu de lo quenun se da cuenta nos mesmossicasíFarina, que se desendolca almirablemente naaición de Santoña, finaría los sos díes a edá avanzada dempués d’exercer emandu de la división San Marco mientres la Segunda guerra mundial ya sobrevivir a la “corriera de la morte”, una de les mayores masacres sobro prisioneros fascistes de los partisanos nosdíes caberos de la guerra n’Italia.
La caída del frente cubiertu per estes unidaes nacionalistes suponía dexar abierta la víapa la toma de Santander y de tol norte. Solo unos pocos socialistes y comunistes vascosvan continuar la lucha que va acabar nun suspiru caberu na entrada d’Asturiesnaposición defensiva del Mazucu, al sureste de Llanesau, acompañando los caberos batallones de mineros ya obreros asturianos van ofrecer una resistencia épica a lestropes del xeneral Franco, mui superiores en medios y fuercia, y que va dar tiempu al “gobernín” asturianu de Belarmino Tomas a organizar la fuxida dende Xixón.  
Bilbao cayera enantes. El famosu Cinturón de fierru desfízose como nieve d’abril éntel’ataque de los nacionales que contaben con los planos de la defensa apurrios pol padre del TALGO, l’inxenieru Goicoechea, y la pronta retirada de los batallones de gudarisdel PNV; namái les indisciplinaes unidaes de comunistessocialistes y anarquistespresentaron daqué de resistencia; los nacionalistes taben a la suya, el mandatu de la República ya del so ministru de defensa Indalecio Prieto nun lu sentíen como propiu y portamién ignoraron la orde de destrucción de les fábriques, había que pensar nelfuturu.
El pactu nun foi cosa d’unes hores. El gobiernu vasculideráu por Aguirre, ya’l PNV con Ajuriaguerra a la cabeza, veníen dende iba meses preparando la traición cola mediación del Vaticanusofitaben la república porque-yos daba l’estatutu d’autonomíapero’l so clericalismu alloxabalos del Frente popular. L’home encargáu de preparar toofoi’l padre Onaindía, nacionalista de pro que nun calló pa siempres pues en 1983asoleyó un llibru, el Pactu de Santoña, nel que cuenta tolos detalles y que mereció que’lPNV comprara tola edición, anguaño ye imposible d’atoparL’asturianu Xuan Cándanoespublizaría nel 2003 ún inda más completu u queden al descubiertu les vergüences del PNV.
Nesti añu caberu de la política española vimos, una vegada más, los nuesos políticos más importantes, Rajoy y Sánchez, sofitase nel PNV; escaecen qu’a éstos anoxa-yos lo español, la esencia de la nación, y que tolo que fagan van facelo siempres col esclusivuinterés de lo “de so”, un van duldar en traicionar, como en Santoña, si nello alcuentrenun beneficiu pal so partíu. Nada va haber que reprocha-yos, los nacionalismos sonasinatoos, y quien lo escaez o piensa que puede cabalgar al tigre ensin correr peligroenquivocase, enquivocaronse Azaña y Prieto, enquivocaronse tolos presidentes españoles, dende Suarez a Sánchez, que confiaron nos nacionalistes vascos o catalanes y va siguir enquivocándose mentes nun se camude’l sistema eleutoral ya con ello se reduzca y axuste’l valir del votu a la so real dimensión.
Hai que camudar el sistema eleutoral.
Raúl Suevos
A 7 d’abril de 2019
Repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment