Mientes paseyo’l Muru nun puedo dexar de pensar que l’espectáculu auténticu ta nel públicu qu’añu tres añu s’allega en masa a esta cita braniega, con unos neños que la van recordar, como a mín m’asocede col día d’Asturies de la mio infancia llonxana. Y ye que la gran sablera xixonesa lluz impresionante nos tres dominios, tierra, mar y aire. Tantu que dalgún podría pensar que somos un pueblu belicosu, o militarista, o simplemente consciente de la so Defensa. Pero non, nada d’eso hai.
Diz la señora alcaldesa que pal añu viniente, vixésima oportunidá pal festival, quier qu’ésti seya grandiosu, y quiciabes tea pensando n’adornar el Muru con bandieres españoles pa qu’un alieníxena aterrizáu por érru nel arenal nun piense que ta en Terranova. Si bien ella, la verdá, productu del so país, nun tien la culpa.
Mientes güeyo baxar a los paracaidistes de la Guardia Civil, esos que como los TEDAX, los rescatadores de montaña del GREIM, los buceadores del GEAS, o’l restu de los sos collacios de verde, nun son profesión de riesgu, a diferencia de municipales y policíes autonómiques –acoyonante- permítanme la porcayada, pásame pela memoria la visita recien del Elcano y la fragata Blas de Lezo, con visita esitosa y multitudinaria a dambos, y los ecos últimamente repetitivos sobro’l futuru de la puxante industria de defensa implantada na rexón. Too ilusión baldía, no qu’a cultura de Defensa se refier.
Tenemos dos lleis orgániques que mos definen lo que ye la Seguridá Nacional y la Defensa Nacional, malapenes conocíes polos miembros de les Comisiones de Defensa de Congresu y Senao; nelles vemos que la primer engloba a la segunda, pero too ello nun sirve un res si la nación, la ciudadanía, nun ye consciente del so significáu, y ello nun puede asoceder si nun se desarrolla una cultura, si nun s’introduz nos currículos d’enseñanza. El festival, que ye aéreu, non de Defensa, malapenes supón un ruxíu efímeru, como’l de los motores del Eurofighter.
Alemania tien solicitao a la XE la esención temporal del 3% de déficit, como otros 15 países de la Xunión. La Rusia de Putin dicen qu’acesma. Pel sur, Arxelia y Marruecos ármense hasta los dientes, anque dica agora, el nuesu vecín namái mos únvia patrulles d’esploración, como esos 50 menas llegaos ayeri a nadu a Ceuta. Tamos metanes un temporal y el capitán de nueso decide por llibre el cómu y el qué, sabiendo que n’España, magar el festival, nun hai cultura de Defensa y los sos alministraos bovinos van siguir paciendo na calma de la ignorancia.
Raúl Suevos
A 27 díes vencios de xunetu de 2025
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment