Mientres un tiempu tocóme trabayar como xefe d’información
pública d’un organismu multinacional, importante pol so significáu pero modestu
poles so dimensiones y presupuestu. Tan humildosu qu’había que sollertase pa “vender”
el productu yá que nun yera avezao que naide viniera a picar a la nuesa puerta.
La política de comunicación de nueso yera proactiva, pa ver si pescábamos daqué.
Cuando llográbemos una entrevista pal señoritu –toles
organizaciones tienen un señoritu- teníemos qu’andar finos y preparala a
conciencia y nello, la parte final, yera l’iguar un argumentariu ad-hoc en
función del mediu y’el momentu de l’actualidá. L’oxetivu yera que’l xefe
quedara bien y que l’imaxe de la organización saliera reforciada. Nun había munches
oportunidaes.
Esi argumentariu implicaba, ente otros elementos, una serie
de mensaxes y d’ideyes que guetaben tresmitir la trescendencia de la nuesa mera
esistencia, la necesidá de siguir creciendo, la importancia que pa Europa tenía’l
conceutu y, sobretoo, lo bien preparaos que tábemos. Yera esti argumentariu,
quiciabes, el productu más importante de la oficina de comunicación.
Na alta política, alta pel altor nel organigrama del estáu,
cuntase con más medios, especialmente los económicos, que faen que, por poner
un exemplu, al doctor Sánchez-y les pongan como a Felipe II, que se decía en
tiempos non mui llonxanos. Son les ayudes empresariales y los gastos de
publicidá gubernamental que convierten l’argumentario n’innecesariu. Coses de
la Secretaria d’estáu de comunicación.
El trabayu de detalle, n’España, ye de suponer que lu
desendolca dalgún d’esos cientos, quiciabes milenta, de conseyeros designaos
privativamente, que pululen pelos estremaos gabinetes, anque una recien serie
danesa, Borgen, apurriómos la figura del
Spin Doctor pa exemplarizanos cómo funciona l’asuntu cuando’l mercáu políticu
funciona a la manera lliberal, esto ye, ensin ventaxes de parte. Yera notru
planeta, anque fuere Europa.
Equí too ye más simple, dende’l garitu monclovita, quiero
suponer que tendrán a lo menos un grupu de whatsapp, llánzense los mensaxes del
momentu a los distintos ministerios, en función de calendariu u oportunidá, y
asina vemos como varios ministros un mesmu día, y con independencia de la
especialidad del ramu, llanzense desaforaos a criticar al líder de la
oposición; o clamar escontra’l consumu irresponsable d’augua, magar que’l nivel
de los embalses lleva meses avisando; o animar a vacacionar magar l’estáu llamentable
de la nuesa economía; inclusive saben de vacunes y pandemies. Son los mensaxes
del argumentario gubernamental.
La víctima cabera del argumentariu tien sio Margarita Robles,
recién acabao’l so veranéu asturianu, tiense llanzao a envianos el mensaxe del
tronu de fierru avisándonos que vien un inviernu durísimo, y que mos vayamos
preparando. Como si nun lo supiéremos.
Raúl Suevos
A 25 díes vencíos d’agostu de 2022
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