Tuesday, November 18, 2025

Plasmu y'ablayadura

 

Cabría añeder tamién l’allorie, o’l tiemblu y la sorpresa. Toos ellos son sustantivos que sirven pa reflexar l’estáu d’ánimu qu’a unu-y queda énte una noticia rompedora; una d’eses que te dexen ensin asolladura, o col pulsu cardíacu desatáu. Más o menos como me tengo quedao esta mañana cuando conocí’l paecer del Abogáu xeneral del Tribunal de la Xunión Europea, esi llamáu a dictaminar si, acordies colos Trataos, la amnistía otorgada pol gobiernu d’España a los golpistas catalanes yera llegal o non.

Al paecer, según dicen los noticiarios, l’Abogáu nun atopa un res qu’atente escontra los caudales de la Xunión, dalgo primordial nestos asuntos, lo cualo tien una cierta lóxica si tenemos en cuenta que ye eso, según siempres se tien dicho, lo que más preocupa a la conocía como Europa de los mercaderes. Pero esiste un segundu aspeutu.

falamos agora de terrorismu, esi delitu mayor pol que foron imputaos, y dempués amnistiaos, un grupu de descerebraos que pretendíen atentar de formes estremaes, ente elles con una aición na propia Asambleya catalana, y que foron deteníos polos servicios d’información de la Guardia Civil en Cataluña, y que, según esti Abogáu del Tribunal de la Xunión, tamién tán bien amnistiaos, magar que los Trataos nun lo contemplen, porque ello ficiérase col enfutu de la reconciliación nes tierres natales del Conde de Reus.  

Ye equí au’l mío natural tranquilo se tien conmocionao porque, nun pudiendo entrar en disquisiciones económico-llegales que nun domino, sí que me permito encabroname énte’l desconocimientu manifiestu del conceutu reconciliación aplicao a los españoles, y particularmente a los catalanes –españoles que viven a la vera del Mediterráneo, en definición de Salvador de Madariaga- qu’amuesa esi señor de identidá desconocía pero de títulu menaciante. Nun tien ni puta idea’l talu Abogáu.

Nun esiste tala reconciliación en Cataluña, tampocu nel País Vascu, anque esa ye otra historia, pero, nel casu de los CDR nun puedo dexar de pensar nesos guardiaciviles que dedicaron más d’un añu, siete días a la selmana, veinticuatro hores al día, para prevenir l’aición de los terroristes, pa ver cómo éstos nun llegaben nin siquier a ser xulgaos, y sí en cambiu ellos, acusaos de malos tratos y tortures, y teniendo que pagar del so bolsiellu un abogáu que los defendiera énte l’Audiencia de Barcelona. Ye lo que hai.

Plasmu y ablayadura ye poco. Son sustantivos pocu aptos pa dexar sobro blanco, por aquello de la indignación, pero, aquellos que dulden sobro ésta nuesa Europa, güei van atopar motivos pal so descreimientu.

Raúl Suevos

A 13 díes vencíos de pallares de 2025



No comments:

Post a Comment