Monday, November 18, 2024

Rubin "Hurricane" Carter

 

L’automóvil, aparte de ser un mediu de tresporte, tien dalgunes coses bones. Nel mio casu, n’ocasiones, aportame momentos bonos, particularmente cuando viaxo solu y puedo oyer música, casi siempres na misma emisora, una especializada nel Rock, que ye lo que me presta. Coses de la edá, supongo.

Güei la casualidá tráxome una de les mio vieyes canciones, de cuando estudiaba inglés y trataba de progresar sofitándome na música. Güei’l dial quiso regalame al “Hurricane” de Bob Dylan, un canciu que fizo raxón alló pelos setenta del sieglu pasáu; un cantar de los llamaos protesta, de los que Dylan, xunto a Joan Báez, yera un de los esponentes máximos.

Cuenta la hestoria de un negru norteamericanu acusáu falsamente y condergáu a vida xunto a un par de collacios. Una historia repetida na historia d’esi país, “tierra de llibertá” y “escoyíu por Dios”, pero que repetidamente tien dao amuesa de ser, lloñe de les so proclames, un exemplu d’imperialismu nos niveles altos y una esplosión d’hipocresía en munchos de los so habitantes.

Rubin “Hurricane” Carter ye una hestoria como tantes. Infancia difícil, reformatorios pa neños, ingresu nel Exércitu, boxéu amateur, espulsión del Exércitu, boxéu profesional, futuru prometedor y, de sópitu, un crimen con victimes blanques y unos negros oportunos pa cargar colos muertos. Lo de siempres, una hestoria de la que Dylan vase ecu cuando Hurricane lleva yá un tiempu en prisión.

La canción ye azogosa, una maravieya de más d’ocho minutos, cola batería calteniendo de forma constante’l ritmu, y el violín aportando el toque de melancolía, tristura y traxedia, la armónica con entraes midies que-y dan el puntu folk, y penrriba de too la voz de Bob Dylan, con una vocalización nidia, cosa rara n’él, que permite al estudiante d’inglés pensar per un momentu que quiciabes tenga dalgún percorriu nel control de esa llingua.

Les estrofes nun funcionen como tales. El cantar ye un continuu que va contando la hestoria como si se tratara d’una película, o una obra de teatru, dende la escena d’entamu colos muertos y feríos xaciendo nel suelu del bar, pasando poles detenciones y les presiones a los testigos falsos, y con cinco versos que en tres ocasiones actúen como si d’un estribillu se tratara, reforzaos por esa batería, violín, armónica y la voz femenina d’una vocalista.

Here comes the story of the Hurricane

The man the authorities came to blame

For somethin' that he never done

Put in a prison cell, but one time he could-a been

The champion of the world

Un gran canciu.

Raúl Suevos

A 17 díes vencíos de pallares de 2024

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