Ye Xixón ciudá au abonden los animales y los animalistes. Per baxo de la mio ventana pasen tolos años munchos de los segundos, acompañaos por dalgunos de los primeros, manifestándose escontra de la Lidia y tolo que l’arrodia. Supongo a munchos d’ellos inorantes de que, casu d’algamar los sos oxetivos, desapaecería’l toru bravu y les deheses, esos espacios ñaturales onde se cría a esi preciosu animal.
A min, eso de manifestase, nun me va, quiciabes porque demientres la mio vida profesional túvelo prohibido por llei; magar ello, dalguna vegada rompí los preceptos pa facelo énte la barbarie terrorista d’ETA. Tampocu son xente dada a la manifestación los miembros de la xudicatura, que güei protagonizaben un fechu inusual, pues salíen a les doce en puntu, demientres diez minutos, a la puerta de los xulgaos pa espresar la so oposición, non a les salíes de tonu, por dicilo finamente, de dalgunos miembros del gobiernu lacayos del doctor Sánchez, sinon pola so oposición a la llei ñueva que va camudar pa siempres l’accesu a la carriera xudicial, faciéndola muncho más dócil al poder executivu, lo que xunío al estatutu ñuevu de la Fiscalía que promueve’l señor Bolaños, ministru de xusticia, qu’elimina la instrucción de los xueces y caltien la dependencia de la fiscalía del gobiernu, déxamos a toos, ensin esceición, más averaos a convertinos en súbditos d’una república bolivariana. Ye lo qu’hai.
La situación, y la manifestación, paecíenme de tala importancia que dexé de llau’l mio ociu deportivu cotidianu y atravesé la ciudá, en compañía de la muyer, cola pretensión de dar sofitu mudu a los representantes de la Xusticia, y ellí, pal mio desconsuelu, pude comprobar que nun llegábemos al centenar los preocupaos, supongo yo, pola deriva que l’asuntu toma, con un final previstu nel que la xusticia yá nun va llevar tapaos los güeyos, pues va mirar de regüeyu a quién xulga, y va actuar en consecuencia; y tampoco va usar la balanza, pues yá nun va ser necesario caltener un equilibriu ente les partes. Y qué dicir de la espada, yá un pocu roma, y que, si a esta banda-ye lo permitimos, va acabar limándo-y los dientes caberos, cola disolución, o l’embridamientu, d’esa UCO tan nomada nestos tiempos d’aflicción.
Dalgunos glayaben “nun táis solos”, anque’l númeberu nun daba muncha esperanza, máxime si descontamos los miembros de la clas periodística ellí presentes; y a min díbame embargando un sentimientu de desolación al pensar que somos una nación de bóvidos que nun ve más alló de la pación que-y ponen delantre.
Raúl Suevos
A 11 díes vencíos de xunu de 2025
Torna en castellán en abellugunelcamin.blogspot.com
No comments:
Post a Comment