Sunday, September 20, 2020

Italia 5, España 0

 

Merez estudiu la preocupación descomanada que’l futbol xenera nel ánimu de los españoles. El culebrón Messi práuticamente anuló la información sobro’l coronavirus mientres unos díes, quitando en casa de quien lo padecía na so espresión aguda, qu’ellí nun había tiempu nin ganes pa otres histories. Futbol, futbol, futbol; dicen que tocantes esta pasión namái los italianos mos superen; los tifosi, aparentemente, son más y de coraes más calientes.

El casu ye que col “bichu” tamién la nuesa rellación ye especialmente estrecha. Fo pellí, per Italia, per au entró n’Europa procedente de Wuhan, la tristemente célebre ciudá china, d’onde venía un vuelu directu diariu y cola que tenían un trezu especial puesto que d’ellí, del norte de China, procede gran parte de la emigración sino-italiana que s’alluga al 50% nel norte del país.   

Esi norte italianu ye’l motor económicu de la patria de los Agnelli, o los Ferrari, o del mesmísimu Giovanni Rana, l’home que fo a producir tortellini de forma industrial per primera vegada. Pero tamién ye la zona au s’asitien les meyores universidades y centros d’investigación del país. Dende ellí, dend’esi norte industrial y aballador salíen diariamente haza España, dende Linate, Malpensa, Bergamo y Venecia, más de treinta vuelos con toa mena de pasayeros, dende Erasmus hasta xente de negocios, ensin escaecer a les lexones de turistes de vuelu baratu.

El mio amigu Arturo, que ye home xagaz anque namái se movió d’Asturies pa dir de lluna de miel a Mallorca va yá más de 40 años, avisómelo daquella, cuando mos aportaben noticies de la matadera en Codogno y Casalpustarlengo, los dos pueblos qu’entamaron la saga de los confinamientos y que de los sos hospitales llegabenmos imáxenes dantesques. “Eso tenemoslo equí en quince díes”, y nun s’enquivocó, anque nel nivel au se tomen les decisiones, al paecer, nun teníen televisión.

Ellí, n’Italia, nun dexaron d’emitir imáxenes crudes d’UCI y les declaraciones polítiques competían en dramatismu. Con retardu, pero aparentemente con eficacia, el gobiernu foi sacando decretos sucesivos disciplinando la vida de los italianos que, visto la reacción, paez qu“acoyonaron” a la mayoría de la población. Güei’l bichu sigue caminando, pero’l so avance, pol momentu, caltiense no almisible.

N’España nun fo asina. El gobiernu cantó la derrota del virus y animónos a salir y vivir porque la economía nun podía parase, a lo que los españoles respondimos de forma unánime llanzándomos a sableres, chiringuitos, terraces, festeyos familiares y botellones. Ayeri, al fiu d’Arturo, que vive n’Italia, nun-y dexaron garrar un vuelu de Bari a Milán porque facia menos de 14 díes que tuviere n’España. Güei Italia gánamos por cinco a ceru, por goliada.

Raúl Suevos

En Xixón a 18 díes vencíos de setiembre de 2020

 Torna en castellán en repdiv.blogspot.com


No comments:

Post a Comment