Pudiera paecer una noticia por ausencia u omisión, puesto que, na Florida vecín, tiñazada estos díes por un vientu xélidu del Norte que fae baxar les temperatures hasta estremos pocu usuales per aquellos pagos, los periódicos tienen abierto cola información del llovíu d’iguanes, socedíu que, por inhabitual, anque non únicu, conviertese ca vegada qu’asocede en noticia de primer páxina. Y ye qu’ellí, en Florida, les iguanes son abondo abondoses, yá que, inofensives, tienen algamao en dalgunos casos estatus d’animal de compañía, y poro, cuando les temperatures baxen más de lo que’l cuerpu de los animalucos, de sangre frío, puede soportar, les iguanes defiendense entrando n’envernía repentina, lo que xunío al fechu de que la mayoría son de la rama arborícola de la familia, fae que, de guelpe, se vayan cayendo de los árboles, pa sustu y sorpresa de más de unu.
En Cuba tamién hai iguanes, poques, dicen que’l gruesu de la población camudárase en primer platu demientres el Periodu especial, aquel que traxo la desapaición de los sosidios únviaos dende la URSS, a la so vegada desapaecía ente’l pesu de la Perestroika de Gorvachov; pero les qu’aínda sosisten deben tar bien envernaes pues na Islla bonita tienen algamao estos díes récord de temperatures baxes; con poca o denguna ropa d’abrigu, pues ellí ye tradicionalmente innecesaria; con poques caloríes nel cuerpu, pues ellí la caza de la proteína nun ye un deporte sinon un exerciciu de supervivencia; con cases ensin pieslles operativos en ventanes y puertes, pues ellí’l clima tropical aconseya que corra l’aire, sacantes nestes contaes ocasiones; con veinte hores de corte eléctricu en L’Habana, aínda más en provincies, lo que torga d’intentar calefactar les estancies por esa vía.
Too ta en contra de Cuba, entamando por esi réxime depredador y tiránicu, más entá que’l chavista, que caltien a los sos ciudadanos nuna situación de semiesclavitú dende va yá más de sesenta años. Tampocu l’interés económicu ye un sacaliñu pa que l’ogru naranxáu s’implique con fondura, dalgo que munchos cubanos esperaben yá na primer presidencia; ellí l’azúcre yá nun funciona como nel sieglu pasáu; l’interés turísticu ye rellativu n’un Caribe enllenu de sableres paradisíaques; y la señardá de los cubano-americanos, de los que Marco Rubio ye’l primer representante, nun llega pa una aición en fuecia. A lo menos per agora.
Probes cubanos que nun pueden envernar, y yá nin siquier-y importen a la esquierda regresista d’Occidente que tien bandieres más cool a les que siguir, y Díaz Canel nun ye Fidel. Ye lo qu’hai.
Raúl Suevos
A 4 díes vencíos de febreru de 2026
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment