Daquien va pensar al lleer el títulu que se trata d’un erru, que quise escribir pandemia; pero non, falo de la Paideia, esto ye, el procesu metanes el cualu los vieyos griegos trataben de tresmitir a los neños y mozos el conxuntu de valires y conocimientos necesarios pa llegar a convertise nun ciudadanu válidu pa la ciudá, la polis. Con esta paideia buscabase conformar el ciudadanu al que Pericles paga tributu nel pernomáu discursu fúnebre que lleva’l so nome y que munchos estudiosos de la ciencia política consideren como compendiu de los valires democráticos. Ye d’esa paideia de la que tratamos nesta tribuna.
Paideia ye tamién el títulu d’una obra grandiosa asoleyada por un de los grandes historiadores alemanes, en 1933, Werner Jaëger, na que l’eruditu trata d’esplicanos el fondu y evolución del pensamientu helénicu como basa ineludible de lo que va ser el pensamientu européu a lo llargo de los sieglos, hasta llegar al incomprensible desenllaz de les Guerres mundiales; anque esto daría pa otra tribuna. Ye un llibru que, creo, espublizó ‘l Fondu de cultura económica d’España en 2010 por vez cabera y que, visto como s’anuncia’l futuru, nun paez que lleeran los nuesos rectores políticos.
La llei Celaa yá mos avanzó per au diben dir les coses, especialmente no tocantes a la cultura del esfuercio col pase de cursu ensin necesidá d’aprobar; amás, desapaecía la mayor parte del currículu d’humanidaes con especial asañamientu pal llatín y la filosofía. Supongo qu’ello xustificabase en que la preadolescencia ye pa reviciala y nun hai qu’aforfugar a la rapacería de nueso.
Agora, col asuntu del amueblamientu de les neurones de los nuesos mozos repartíu ente Iceta y Castells, apotanos un puxu nuevu na mesma dirección, la del vaciao cultural y moral -lo de la España vaciada va per otru camín anque tamién paez acabar nun precipiciu- y faenlo de la mano de decretos nuevos que van facer que se pueda pasar a la selectividá con asinatures pendientes, por suspendies; esto ye, otra patada al espíritu del méritu; anque, como esto podría ser daqué esperao depués de lo de Celaa, agora dase una patada a la construcción d’una idea nacional pente medies la asinatura nueva d’historia que va ser impartida con especial “respetu a les identidaes múltiples” en rellación col sentimientu nacional. Vamos bien.
El resultáu de too esto namái pue ser una ciudadanía más sele, más donda, más fácil de conducir per eses víes pecuaries, anguaño práuticamente abandonaes y que notres dómines foron cañaes reales.
¡País¡
Raúl Suevos
En Xixón a 31 díes vencíos d’ochobre de 2021
Torna en castellán en abellugunelcamin.blogspot.com
No comments:
Post a Comment