Marshall Mcluhan foi un eruditu canadense del sieglu caberu qu’investigó y filosofó con abondanza en rellación col mundiu nuevu –entoncenes- de los medios de comunicación. Él foi quien acuñó’l términu d“aldea global” y tamién la máxima de que “el mediu ye’l mensaxe”.
Estos díes caberos los medios audiovisuales recordaronoslo de forma casi obscena con ocasión de la erupción volcánica de la islla de La Palma. Ellí, una vegada entamada l’actividá y la colada de lava, dieronse cita una serie de cares, les más conocíes de les nueses cadenes televisives, nun esfuerciu non yá de comunicar, daqué que perfeutamente podíen llevar a cabu, y de fechu tábenlo faciendo, los periodistes de les delegaciones canaries d’esos mesmos medios, sinon de transmitinos, a los televidentes que’l mediu y el mensaxe son la mesma cosa. El volcán ellí va siguir, y va continuar tamién el fluxu de lava y la destrucción d’haciendes y medios de vida, daqué qu’esos territorios, conocidos como “malpaís”, llevan llabrao na so morfoloxía, pero en cuanto que los medios detecten un baxón nel interés informativu, por escesiva duración, o por finalización de la erupción; o la inesorable globalidá xenere otru puntu más importante del interés d’esos mesmos medios, los palmeños van quedar relegaos na parte fondera del torrente informativu, esperando por unes ayudes que se van retrasar nel tiempu y, pa dalgunos, quiciabes nun lleguen nunca.
La mayor parte d’eses cares conocíes, enantes bustos parlantes y desde va un tiempu peripatéticos nel estudio, desapaecieron col aportar del primer fin de selmana, dexando pasu, en dellos casos, a figures de segundu nivel; la vida nel mediu, como en toes partes, tamién ta xerarquizada. A min too esto, quiciás polo recien de la crisis cabera, la d’Afganistán, déxame un ciertu taste amargosu.
En Kabul asistimos a un exemplo sobeyosu de falta de previsión nacional –dellos países, como Italia, llevaben tres meses preparando la operación d’evacuación- que se pudo maquillar comenientemente cola entrega de un carrapiellu de militares y policíes ellí destacaos, y tamién, por qué nun dicilo, cola cooperación de los medios, interesaos en pasar páxina rápidamente porque ellí, en Kabul, nun había mediu nin poro mensaxe, a lo menos per parte española.
Qué curiosa ye La Palma, qué espectáculu impresionante mos ofrez el volcán, hasta la ministra del ramu turísticu, nun ataque inconcebible d’incontinencia verbal, mos la ofreció pa un futuru viniente y soleyeru. Una pena que’l mediu, camudáu en mensaxe, mos oculte, o mos escamotee, na mayoría de les vegaes, lo importante, la información.
Raúl Suevos
En Xixón a 26 díes vencíos de septiembre de 2021
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment