Monday, January 4, 2021

Amazon y el mundu que vien

 

Dicen los que d’esto saben, que son mui pocos pos les multinacionales operen nun ambiente de secretismu que pa sí quisieren los de la CIA y demás axencies d’intelixencia, qu’Amazon ta a puntu d’allugase en Bobes, conceyu de Pola de Siero, au va llantar un gran almacén que va dar trabayu a unes mil persones, pa alegría de los agraciaos y tamién de les estremaes alministraciones implicaes puestu que, nestos tiempos de probeteria económica, too esto suena a música gayaspera y cuasi celestial.

Si güeyamos a Zaragoza, nun estremu de Plaza, la plataforma loxística que nel so momentu inspiró la construcción de la Zalia xixonesa, vemos que s’afanen nuna explanación descomanada pa instalar el centru de devolución de paquetería d’Amazon n’España. Too foron facilidaes, nos plazos, nos trámites, y dicen qu’hasta nos informes, que de negativos pasaron a revisables, y depués a favorables en tiempu record. Too seya pola llegada de puestos de trabayu, como los de los tres centros de xestión de datos que Amazon Web Services construye nestos momentos n’Aragón.

Vivimos tiempos que se correspuenden a la post-globalización, daqué que, si ún nun ye economista, suena como a resaca de Nuechevieya; ardor d’estomagu, cruxir d’articulaciones, dolor de tiesta, desgana y muncha sede. Tarrécese l’alcohol, el desallugamientu d’empreses, la fabricación a baxu coste de los chinos, y en xeneral toes esas aiciones que llevaron a la desapaición de puestos de trabayu en toa Europa, especialmente nos países del sur, y la cayida o conxelamientu de los salarios de los supervivientes. D’ehí la entrega de los nuesos políticos énte cualquier ufierta de instalación de gran empresa. Como pa dexala pasar y que la garre otru.

Nel centru de Zaragoza, ciudá u s’alluga Puertu Venecia, el centro comercial más exitosu d’España, reina la desolación. Enantes del aportar del coronavirus podía apreciase un milenta de pequeños comercios zarraos por incapacidá para competir coles grandes superficies y colos xigantes del comerciu online como Amazon; comercios que de la mano del covid recibieron l’emburrión definitivu y que va ser la puntilla pa munchos de los que entá subsisten. Ye una situación que, independientemente de la tristura urbana que representa, dexa pol camín una cantidá enorme de puestos de trabayu y d’impuestos de tou tipu, qu’en dalu mou algama a compensar l’allugamientu d’estes grandes multinacionales que se carautericen tamién pola inxeniería fiscal y la repatriación de beneficios.

En Xixón  el paisax urbanu anicia a paecer tamién el d’una posguerra, nel centru puen vese cais cuasi completes con llínees de tiendes piesllaes pol efeutu combináu de la crisis anterior y l’actual pandemia del covid, y la noticia de Bobes va ser allegre pa dalgunos, resignaos a esa condición nueva d’asalariaos, y un responsu pa munchos, abocaos al pieslle énte la presión irresistible de los moos económicos nuevos.

Raúl Suevos

A 3 díes vencíos de xineru de 2021

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment