Foi ensin dulda la personalidá política de mayor algame y fundura de tol S. XX a nivel mundial; yá la Trocha cubana lu vio cabalgar como mozu oficial observador británicu cuando Valeriano Weiler yera’l comandante xeneral na islla; tamién na guerra de los Boers se desempeñaría, esta vegada como corresponsal de guerra; na Primera guerra mundial emtamó como ministru, siguió como lord del Almirantazgu y remató como humilde xefe de batallón nel Frente occidental. La so xefatura de gobiernu demientres la Segunda guerra mundial resultaría épica y marcaría tamién la Guerra fría. La so pluma valió-y un Nobel de lliteratura y la so oratoria sigue anguaño siendo referente de la ciencia política.
El 11 de febreru de 1947, siendo xefe de la oposición, acudió con baramentu al Parllamentu de Westminster, magar atopase enfermu, para defender la so posición contraria al vaciao de competencies de la Cámara de los lores propuesta pol gobiernu socialista de Clement Attlee. La so intervención sigue siendo güei estudiada nos manuales de ciencia política pues, amás de señalar a la democracia representativa como “la peor forma de gobiernu, sacantes toles otres formes que se pusieron en práutica a lo llargo del tiempu”, tamién apuntó que la “idea laborista de qu’un garrapiellu d’homes se ficiere cola máquina del estáu, col drechu d’obligar a la ciudadanía a facer lo que s’acomodare al so partíu ya intereses personales o doctrines ye contrario a calquier conceición de la democracia occidental”; criticando tamién que “suponen, enquivocadamente, que democracia ye equivalente al imperiu de la mayoría, que consigue un periodu fixu de gobiernu pente medies promeses pa depués facer al so placer cola ciudadanía”.
Churchill esplicó qu’entendía la democracia como “un sistema equilibráu de drechos y autoridá compartida con munches otres persones ya instituciones a ser consideraes amás del gobiernu de turnu y los oficiales qu’emplega”, pa él “la opinión pública, espresada por tolos medios constitucionales, debe formar, guiar y controlar les aiciones de los ministros, que son los sos sirvientes y non los sos amos”.
La intervención sirvió pa toriar la mayoría gubernamental y refugar el proyeutu de llei que guetaba dar mayores poderes al gobiernu. Anguaño, en munches partes, vemos como los sistemas constitucionales nun son a controlar al executivu que, dende’l sometimientu del llexislativu, el control más o menos descaráu del poder xudicial, y la influyencia sobro’l cuartu poder, llogren atropar tolos resortes de la sociedá dexando a la ciudadanía rehén de les sos decisiones, fondamentalmente empobinaes al caltenimientu del propiu partíu nel poder y con ello convirtiendo al secretariu xeneral nun tipu nuevu de dirixente que, envolubráu nes formes aparentes de la democracia representativa, nun tienen muncho qu’envidiar a los dictadores del S.XX.
Nestos díes de pandemia y eleiciones autonómiques tenemos oportunidá de comprobar hasta qué puntu la figura de Winston Churchill sigue tando d’actualidá, especialmente cuando, notru pasax de la so intervención afirmó que “dalu gobiernu en tiempu de paz tevo nunca talu poder arbitrariu sobro les vides y aiciones del pueblu británicu, y nengún gobiernu falló enantes tan completamente a la hora de responder a les sos necesidaes diaries”.
Raúl Suevos
A 29 díes vencíos de xineru de 2021
https://api.parliament.uk/historic-hansard/commons/1947/nov/11/parliament-bill
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