LA MOLT HONORABLE KALE BORROKA
Mientres dellos años, nel País Vascu, hebo que soportar la violencia caleyera con santa sufrencia. Suponíase que yera la espresión natural de la represión sentida pola mocedá vasca –una parte d’ella-, y quienes nun comulgaben col nacionalismu independentista teníen qu’aguantase, cenciellamente.
Les coses camudaron enforma cuando se cambió la tipificación de según qué tipu d’aiciones vandáliques y pasaron éstes a considerase como terrorismu urbanu, lo que llevaba a la xurisdicción de l’Audiencia Nacional y a unes condenes d’abondo importancia, hasta 20 años creo. Nin que dicir tien que la kale borroka desapaeció d’aquelles tierres del norte español.
Na so dómina meyor yeren a apaecer desmenu y prender fueu a un autobús o a una unidá de ferrocarril. Equipabense con sudadera escura y mochila pequeña, como la de los estudiantes; uniformidá mui semeyante a la que n’Europa ficieron célebre los conocios como Black Blocks, antisistemes transnacionales que foron a reventar la cume del G-8 en Xénova, nel 2001, Berlusconi entá se recordará, y tamién la cume OTAN d’Estrasburgo, nel 2008, au amburaron l‘Aduana internacional y un hotel onde s’agospiaba la policía francesa.
Ayeri nueche la televisión metiómos na casa l’espectáculu del centru de Barcelona tomáu por…infiltraos, según el molt honorable president de la Xeneralidá de Cataluña, anque los detenios son mui mocinos y de Barcelona; si bien les imáxes recuerdemos el pasáu, sudaderes negres con capiellu y mochila pequeña nel llombu. Tamién pude güeyar nalgún vídeu una increíble facilidá, digna d’un mineru asturianu, pa desfacer les ceres y preparar proyeutiles pa llanzar a la policía ¡Qué fuercia llaboral desperdiciada¡
Güei unos piden calma y otros 155. Too hai que velo con atueldu, tamos en precampaña eleutoral, pero hai delles coses que sí se puen deducir de les imáxes d’anueche. Pa min la primera d’elles ye que’l comportamientu de la policía podría calificalo d’heroicu si nun fuere porque esi axetivu prefiero reservalo pa los nuesos soldados n’Operaciones; en too casu ficieron un trabayu esceicional metanes una inferioridá numbérica y de medios de control de mases que debe tener dalguna esplicación política, anque güei los representantes de nueso nun mos dieron denguna.
Esplicaciones tamién tendría de dar la señora Colau a los sos vecinos de Laietana y Urquinaona, zones de votu “comuneru”, esto ye, de los de so, y que se tarán entrugando qué pasa colos 300
antidisturbios con que cuenta la policía municipal y que cobren más que la Policía nacional y muncho más que la Guardia Civil qu’estos díes reserva los sos GRS en razón de competencies policiales y, quiero pensar, como reserva cabera en casu necesariu.
antidisturbios con que cuenta la policía municipal y que cobren más que la Policía nacional y muncho más que la Guardia Civil qu’estos díes reserva los sos GRS en razón de competencies policiales y, quiero pensar, como reserva cabera en casu necesariu.
El problema políticu nun se va resolver estos díes, tampocu coles eleiciones vinientes, pero l’usu de la violencia ye privativu de les instituciones del estáu y quien va escontra elles tien de ser respondiu, a lo menos, cola mesma intensidá. Lo d’ayeri nun ye aceptable y el señor Marlaska pue y tien de reforciar en personal y medios a les fuercies destacaes en Cataluña y pa ello nun hai qu’esperar a que’l molt honorable condene d’una forma nidia la violencia, que nun lo va facer.
Raúl Suevos
A 19 de ochobre de 2019
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment