Va yá dellos años tevi la fortuna de ser unviáu a París como
oficial de prensa empotráu na Guardia Real, que diba desfilar nos Campos Elíseos
na festividá del 14 de xunetu. Una quincena, la de mío, que va ser difícil d’escaecer
en munchos aspeutos, especialmente porque me punxeron un despacho en Los
Inválidos.
El trabayu de prensa foi más difícil de lo esperao porque l’agregado
español de Defensa, nun aconceyamientu previu, tevo la mala idea de comentar
que la Guardia Real trayía caballos enteros mientes que la Guardia Republicana
usaba yegües. Como cabía esperar esi comentariu desafortunáu convirtióse nel
suxetu principal d’interés de la prensa francesa. Paecía lo único importante
del asuntu.
Pa min, l’alcordanze más fondera, a parte de la moyadura
monumental que toos garramos el día del desfile, ta na visita que, de la mano
del destacamentu de xendarmes de Los Inválidos, pude facer a les impresionantes
baxocubiertes del monumentu, au aínda se conservan grafitis de los pilotos aliaos
que s’escondieron ellí demientres la Segunda Guerra Mundial, y, sobremanera, la
xuba a la cúpula y la so linterna, con unes vistes increíbles de la Tumba de
Napoleón y de los barrios centrales de Paris.
Tres la cúpula visitamos el pasaxe inferior de la Tumba que
na so rotonda atopense significaes en mármol les realizaciones, principalmente
civiles, promovíes pol xenio del gran corsu; col código civil, del qu’entá güei
bebe’l de nueso, como mayor obra, ente otres munchas. Ablucante.
A Ridley Scott tengo-y visto la mayor parte de la so obra
cinematográfica, y casi nunca me defrauda, anque esti Napoleón creo que lu voi
llantar al llau de “la teniente O’Neil”, pues, magar la so duración, nun s’avera
nin de lloñe a la figura del emperador de los franceses, salvándose namái les
escenes de batalles, y non toes. Na retirada rusa tendría-y bastao con reponer la
escena de “los duelistes” pa contentamos a toos.
Nos personaxes, fundamentalmente Napoleón y Xosefina, creo
que se pierde en buscar demasiados ángulos, en munchos casos histriónicos, y
desaprovecha a un Xoaquin Phoenix otres vegaes maxistral. Nun digamos yá de les
licencies históriques, que son abondoses, y en dellos casos arregallantes; tamién
les había, descomanaes, en Gladiator, y quedó un espectáculo ababayante, del
que nunca me canso de ver la batalla del entamu. Una pena.
La meyor biografía de Napoleón, dicen, ye la de Max Gallo,
que se centra nel personaxe y pasa de puntilles sobro les batalles. Abel Ganze pensaba
facer seis películes pa tratar la so vida, anque quedóse nuna. Y a Scott paez
que-y tenga podío la so condición de fíu de la Gran Bretaña. Ye lo qu’hai.
Raúl Suevos
A 26 díes vencíos de pallaress de
2023
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