Aporta esti miércoles el buque escuela de l’Armada mexicana
al Musel nel so viaxe anual de diplomacia marinera, y fáenlo mui bien. Tevi la
oportunidá de visitalu nuna de les sos paraes na Habana y entá recuerdo l’espliegue
d’hospitalidá, cortesíes y el picante tremendu de dalgún de los bocadinos colos
que mos agasayaron.
Ye un barcu veleru, del estilu del nuesu Elcano, pero ensin
algamar al so nivel. Fo construyíu en Bilbao, allá pelos 60 del sieglu caberu,
como otros tres hermanos suyos unvíaos a Hispanoamérica. Y los mexicanos
decidieron bautizalu col nome de Cuauhtémoc, el dirixente caberu de los aztecas,
axusticiáu por Cortés demientres una espedición a les Hondures, y reivindicado
cíclicamente polos sos gobernantes, casi toos d’orixe hispanu, como amuesa d’arguyu
patriu, malentendío na mio opinión puesto qu’ente los tlaxcaltecas tienen al
gran Xicohtencatl, muncho más atractivu. Ye lo qu’hai.
Lázaro Cárdenas punxo-y esi nome al so fiu, políticu como’l
so pá, que sufrió un de los mayores pucherazos que recuerda la historia a manos
del PRI, partíu revolucionariu institucional, un oxímoron de los que México ye
capaz de producir. Como’l propiu López Obrador, el so gobernante anguaño y amuesa
viviente d’oxímoron.
Los guardiamarines, en plenu ardor militar mozu, quiciabes
nun sepan que s’atopen metanes un proceso de militarización de la sociedá mexicana,
al estilu de lo asocedío en Cuba y en Venezuela –vamos tener que tar atentos al
casu colombianu- au los militares usurpen el texiu económico del país por
decisión de los sos gobernantes, que asina los compren y aseguren la so llealtá
mientes el país se desliza velozmente haza’l desastre.
López Obrador, AMLO,
lleva desdiciéndose, coles sos aiciones, de tolo que prometiera a lo llargo de
toa una vida política. L’usu del Exércitu pa lluchar escontra los carteles de la
droga fo entamao por Calderón y continuao por Peña, y condergao por Obrador
dende la oposición, pa amontar el so emplegu una vegada na presidencia, y,
amás, aniciar una lloca carriera haza la militarización de la economía del país
que pasa pola construcción de trenes y aeropuertos, cola so xestión posterior;
la ocupación y xestión de precintos aduaneros; la construcción y xestión d’estructures
hoteleres; y agora, al paecer, van entrar tamién na xestión de los recursos
enerxéticos. Too suena a los casos caribeños yá citaos, y ye fácil deducir cómo
puede acabar la historia.
Los guardiamarines que mos visiten, felices d’atracar na
Madre patria, tan denostada pol so presidente, aínda nun saben que pueden
acabar convertíos, non en guardies, sinon en carceleros de la so patria.
Raúl Suevos
A 30 díes vencíos de mayu de 2023
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