Friday, February 10, 2023

Na carretera

 

Nos años primeros del nuesu sistema de gobiernu anguaño, nun había políticu, d’aquellos que vestíen pana, que nun tuviera nes manifestaciones del Paris del 68, tantos que pudiera pensase que yeren más los españoles que los franceses naquella ocasión particular. Lo de París yera como un mantra identificativu d’aquellos con un caché democráticu superior.

Nos tiempos caberos la pana, a lo menos hasta qu’Amancio Ortega nun la ponga de moda, yá nun se lleva como distintivu políticu pero, los progresiesos o pijoprogres qu’anguaño pululen pelos nuesos escenarios políticos y comunicacionales va tiempu que tienen adoptao otru mantra, el de Jack Kerouac y el so “on the road”, una llectura ensin la cuala unu nun pue llegar a pescanciar l'entramao sociolóxicu de los decenios caberos, dicen los que saben d'eses coses. Ye lo qu’hai.

A min, quinta del 54, nun me dio la vida pa lleer a Kerouac; téngolu na llista d'espera, pero sí que tevi la mio ración d’aventura carreteril pos con 16 añinos, y armáu con un petate mercáu nel rastru, llancéme n’autostop haza Madrid dend'Asturies, pa darréu recalar nuna Zaragoza en plenu españíu de cólera, que me diba dar un encoyimientu d’esfínteres que namái desapaeció cuando algamé la vacuna tres munches hores de cola. Dempués siguiría haza la Costa Brava au sobreviví dellos díes sirviendo copes nuna discoteca hasta que, fartu de la mio esistencia llamentable, torné pa Xixón pel mesmu métodu viaxeru y con unos cientos de pesetes que mio pá tevo a bien xirame a Llansá. Qué tiempos.

Vienenme toes estes alcordances porqu'esta mañana, mientes conducía, les ondes traxeronme esa intemporal “born to be wild” de Steppenwolf, qu’abre aquella vieya peli d'“Easy rider” y que daes les referencies de la so lletra considerase la seme del Heavy Metal por munchos entendíos, y a min dame pa pensar si ellos sí tendríen lleído a Kerouac.

Sigue siendo una canción perpotente, más agora que puedo siguir la lletra, y el so ritmu galopiante y contundente paez invitar al conductor a llanzase ruta alantre d’una forma muncho más convincente qu’esos reggaetones que, n’ocasiones, vemos como, dalgunos modernos, a baxa velocidá dende los sos coches, van radiando los sos decibelios pel centru de la ciudá, especialmente si ésta ye de playa y cuenta con paséu de copes. Socialización moderna.

Ye del 68 más o menos, cuando lo de París, y sigue siendo tan radical que, amás de ser multiversionada, sigue sintiéndose muy vibrante y fresca; non como Miguel Ríos, que menacia con tornar de xira. Corran.

Raúl Suevos

A 10 díes vencíos de febreru de 2023

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