Tráemos güei la prensa les imaxes de SM el rei Felipe recibiendo a los militares españoles caberos tornando d’Afganistán; imaxes de pieslle d’un ciclu de venti años nos que los soldaos de nueso apurrieron el so trabayu y sacrificiu personal, tamién les sos vides.
Aportamos a esi país de la mano de los atentaos del 11 de setiembre nos EEXX; atentaos que llevaron al presidente Bush a declarar la nomada guerra escontra’l terrorismu y, de pasu, a invocar l’artículu 5 del Tratáu del Atlánticu Norte, la OTAN, polo que nós ellí apaecimos como integrantes d’una amplia coalición internacional que, pasáu’l tiempu, fizo que los nomes de la provincia de Bagdhis, o la población de Qala i Naw, se ficieren casi familiares pa gran parte de los españoles.
Ellí dexamos de curiar zones hortofrutícoles como n’Iraq, anque ente lechuga y tomate sufriéremos asedios sangrientos y unos cuantos de los nuesos se dejaren la piel enantes de salir del país de priesa y ensin tiempu pa dar esplicaciones tres incamentable decisión gubernamental, y pasemos a combatir oficialmente, específicamente tres la visita d’una ministra moza que pudo sentir el fueu enemigu nuna posición avanzada. Patrulles infinites en paisaxes del fin del mundiu, con emboscaes tres la revuelta del camín; batallones esplegando y combatiendo como nunca enantes na España contemporánea; némesis moderna en forma d’aviones esmanganiaos con tripulaciones esgotaes, o helicópteros ensin sofitamientu que sieguen la vida de los sos ocupantes; tamién la traxedia de los collaboradores qu’ellí queden a la espera de les represalies. Venti años d’historia del nuesu exércitu.
En toos estos años contaronmos histories de progresu, especialmente pa les muyeres, anque casi ceñíu a la capital Kabul. L’adormidera, la madre de la heroína, el vieyu caballu de los 70, siguió cultivándose n’Afganistán, inclusive con colleches crecientes demientres estos años. Los señores de la guerra, tamién se-yos pue dicir feudales, continuaron controlando los sos territorios, y anguaño, cola salida de los EEXX y l’avance talibán, refuercien les sos milicies col sofitu económicu de les estremaes potencies interesaes naquella encruciada xeopolítica. Tornamos atrás, a aquel mayu del 88 nel que los soviéticos abandonaron Afganistán.
Puedo maxinar cómo tendrán el cuerpu les muyeres afganes sabiendo lo que se-yos vien enriba. Otra vegada’l burka –que nunca marchó-, otra vegada’l pieslle d’escueles, otra vegada la sumisión; y vienme a la imaxinación un cuadru qu’esibe l’ayuntamientu de Huesca, la campana, nel que Casado de Alisal amuesa a Ramiro’l Monxe tres cortar la tiesta a los nobles levantiscos del reinu d’Aragón. Quiciabes la única solución p’Afganistán.
Raúl Suevos
A 13 díes vencíos de mayu de 2021
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment