Friday, December 25, 2020

O último rei do Brasil

 

Paeciera que Brasil, el xigante americanu, siempres fuera una república pero nada más lloñe de la realidá. Cola entrada de Napoleón na Península, al entamu del sieglu XIX, la familia real portuguesa, más lista que la española, embarcó a la so corte lisboeta y zarpó pal Brasil au esperó a quel nuberu pasare, dexando entós al meirazu real como rexente, daqué que nun debió presta-y puestu que se declaró independiente de Portugal col títulu d’emperador del Brasil, Pedro I.

Les turbulencies de la dómina llevaronlu a abdicar unos años más tarde dexando’l tronu al so fíu Pedro II, entá un neñu y que llegaría a reinar demientres 58 años con gran aciertu y dedicación. Dicen les cróniques que yera un home por completo dedicáu a los sos súbditos pa lo que se formara fonderamente a lo llargo de los años; tamién el so calter, tremendamente humanu y compasivu, facíenlu apreciáu pola xeneralidá de los brasileiros.

Un grupu pequeñu de militares nun yera d’esi paecer y promovió un guelpe que’l rei nun quiso abortar prefiriendo l’esiliu parisino onde viviría entá dellos años ente estrecheces económiques. El so funeral na capital francesa reunió más de 300 mil persones y foi lloráu per tol país brasileiru au se instaurara una república baxo’l lema d“Orden y Progreso”, daqué que, visto la historia posterior, amosaríase como un gran sarcasmu.

Na España anguaño tenemos un gran rei, una persona especialmente preparada pa representar la primera maxistratura de la nación. Daquien que, dende’l so accesu al tronu, tevo que lidiar con un periodu especialmente difícil no económicu y no social. Tamién él se vio “abandonáu” pol so augustu padre, como Pedro II, y, polo que podemos observar, paez qu’un grupu pequeñu de combatientes políticos, que como aquellos brasileiros namái representen a una parte mínima de la nación, tienen como principal oxetivu de la so aición política la desapaición de la monarquía n’España; y tamién como en Brasil, me temo, si nun se pon frenu a les sos acciones, podríen llevar a España a una situación tan dolorienta como la vivida pol Brasil a lo llargo del tiempu, ensin orde nin progresu.

Esta nueche SM recordónos la gran nación que somos y tamién la importancia de la Constitución y la Transición exemplar que supunxo; nun escaeció referise a la ética y la exemplaridá de les persones públiques. Too mui midío y too mui nidio pero que seguro que va xenerar refugu nalgunos, los de siempres. Quiciabes el problema seya que, como don Pedro II, tenemos demasiáu Rei pa lo que mos merecemos.

Raúl Suevos

A 25 díes vencíos de nadal de 2020

Torna en castellán en abellugunelcamin.blogspot.com

No comments:

Post a Comment