Wednesday, February 12, 2020

1917, una más de guerra


Foi “1917”, depués de la oscarizada Parásitos, la película más comentada nestos meses caberos, y tamién mui premiada n'ámbitos estremaos de la industria cinematográfica. Yo fui a vela porque soi adictu a les películes de guerra, como otros lo son a los videoxuegos y otros al pornu. A min, de siempres, enantes yá d’ingresar na Academia Xeneral Militar, díbame la marcha les películes de guerra, qué-y vamos facer.
El casu ye que col pasu los años, y depués de munches pelis, nun puedo presumir d'espertu pero sí que me fici la mio particular clasificación y, desgraciadamente, “1917” nun va a tar ente les preferies de mio y ello ye asina por falta de motivación. Sí, ta mui bien fecha; eso del planu continuu queda muncho bien y téunicamente debió ser daqué mui ponderatible, de fechu los premios Oscar recibios son toos téunicos, pero nun me paez que vaya muncho más allá. Entiendo que los BAFTA la enllenaren de premios, a lo último los fios de la Gran Bretaña son superaos nel barrer pa casa namái polos franceses, inventores del chauvinismo. ¿Entós?
La hestoria que cuenta ye fabulosa, simplemente, nun ye creíble. Mendes diz que ye un sumatoriu de varies hestorias pero eso nun la fai sostenible. En “Salvar al soldáu Ryan” Spielberg cuenta una hestoria maraviosa y tarrecible, agregáu de les individuales del capitán Miller y los sos homes; una hestoria inxusta na que muerren los meyores, como tien de ser, porque la guerra ye asina d’inxusta y espantible. El ser bona persona nun te salva, nin siquier el ser un supersoldáu, la palotola vagante, estrueldosa espresión italiana pa la bala perdida, nun reconoz habilidaes de naide; tampocu les esquirles de metralla. Y los soldaos nel combate nun son persones, son animales acosaos -tamién ehí gana por goliada Spielberg- animales que reaccionen baxo la mayor de les presiones, la muerte, qu’en batalla vien de frente ensin estremar a naide.
Spielberg amuesa yanquis matando alemanes desarmaos na trinchera. En “la Delgada llínea collorada” de Terence Malick tolo rellativu a la vulnerabilidá y la ruindá humana baxo l’estrés de combate, también la grandor, ta más nidio, poro ye, esta sí, una película de cultu. El señor Mendes propónmos unes escenes de bondá british pagada con traición boche –l’aviador- o supervivencia estrema del protagonista caberu énte la torpeza alemana que por esaxerada fai perder credibilidá al guión.
La parte antimilitarista correspuende-y, como ye habitual, a los mandos, inhumanos, el Xeneral del entamu y, sobre too, el coronel a la fin. Nengún algama na so carauterización a la frialdá de los xenerales de la magnífica “Siendes de Gloria” de Kubrick, tamién mui comentada con ocasión de la muerte de Kirk Douglas, o la más tarrecible que mos amosaba “Johnny cogió su fusil”, anque ye otra vegada Malick quién más s’vera al revelamos los niveles estremaos d’implicación mental y moral según los graos militares.
No qu’a combate puru se refier tampocu “1917” apurre nada espectacular. El planu del asaltu final y la trinchera nun emocionen, queden mui lloñe del desembarcu na Omaha de Normandía del capitán Miller y los sos mozos; ellí ún, encloyáu na butaca, pue maxinase’l terror d’aquellos homes aboquiaos a desembarcar baxo una llovíu de fueu, la tómbola de la muerte. Esos minutos iniciales son sólo comparatibles al combate nocherniegu de “Platoon”, aquella esitosa peli d’Oliver Stone.
A lo último, qu’a min, como que nun me dixo un gran qué esta “1917” de Sam Mendes, nin siquier que les guerres desendolquenles los políticos y non los militares, y ello  magar que-y la dedicare a un de los sos güelos, participante obligáu na Gran Guerra, que ye como nos países europeos se conoz a la I Guerra Mundial.
Raúl Suevos
A 12 días vencíos de febreru de 2020

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