La xeopolítica ye pa munchos una ciencia, y, como toles qu’estudien elementos rellacionaos col home, abondo complicada por cierto; pero, sicasí, ye un conceutu que vien a rellacionar l’espaciu físicu y/o humanu colos efeutos y repercusiciones polítiques que la so xestión produz. D’otra miente, les decisiones polítiques deben tener en cuenta la xeografía porque si nun lo faen ésta fina por vengase, y d’eso sabemos muncho n’Asturies.
Casi siempres s’asocia’l conceutu al ámbitu internacional pero ye induldable que no domésticu tamién tien la so importancia. Nun hai más que ver les torgues que se producen p’aprobar o modificar un plan xeneral d’urbanismu; en Xixón echamos más de diez años y entá rabea. Pero a nivel nacional tamién se tomen decisiones de nídiu calter xeopolíticu, sobre too si’l país, como ye’l casu d’España, tien na so xeografía carauterístiques continentales.
Nestos tiempos caberos vimos na prensa una campaña nueva a favor del nomáu Corredor mediterráneu, hasta con anuncios televisivos pagaos. Supónse que se trata d’una vía férrea moderna qu’entrando pola Junquera va llegar –fecha yá en parte- ensin interrupciones hasta Algeciras y pola cuala lleven años presionando los empresarios catalanes y valencianos especialmente, y equí ye cuando aportamos a la xeopolítica española.
Les dos víes d’entrada y salida del país anguaño pasen pola Junquera y Hendaya, tren y carretera; en dellos casos tamién les grandes víes eléutriques, eses que mos trayen los eleutrones xeneraos nes centrales nucleares franceses que nós nun queremos y que, en casu d’accidente nuclear, mos regaríen col so lloviu radioactivu si’l vientu lo decidiere. Pero tornemos a lo de nueso qu’aina me pierdo.
Va non muncho, con ocasión de la sentencia del Tribunal Supremu tocantes los separatistes catalanes pudimos güeyar como’l pasu la Junquera se piesllaba pola presión manifestante mientres más de 24 hores, xenerando un grave problema loxísticu al país enteru. Nel intre, durante unes curties hores, otros manifestantes zarraben el pasu d’Hendaya, en solidaridá colos separatistes catalanes.
Les dos víes d’entrada y salida del país, vía férrea y rutera, son susceptibles de ser cortaes pola presión de manifestantes que cuenten cola comprensión, si non el sofitu manifiestu, de los sos gobiernos rexonales. ¿Daquien se paró a pensar la vulnerabilidá qu’esto significa pa la nación? ¿Tará preocupáu’l doctor Sánchez?
Esiste una solución. Hai otru corredor, el Corredor central, que saldría d’Algeciras, subiría a Madrid,
siguiría a Zaragoza au se-y amecería’l ramal viniente de Valencia pa siguir haza Francia atravesando’l Pirinéu per Canfranc, en Huesca, per u yá discurre una autovía, y un túnel ferroviariu va más de cien años. Paez la solución lóxica pa un problema de xeopolítica interna al que, me temo, los gobiernos españoles nun van prestar la debida atención por aquello de nun fadiar a los sos socios enantes nacionalistes, agora separatistes. Y asina mos va.
Raúl Suevos
A 30 d’avientu de 2019
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment