Y CON XIBRALTAR ¿QUÉ YE LO PASA?
Tán estos díes los tertulianos radiofónicos, columnistes de prensa y comentaristes de lo político en xeneral, desataos énte la mina discutinios, polémiques y charráes desustanzaes que se-yos ofrez per delantre. Apunto lo de desustanzao porque a nada que ún se detenga a pensalo conclui que nin el doctor Sánchez nin el plumilla Johnson tienen pinta de dedica-y nin siquier un ceguñón a lo qu’estos profesionales del fumu puedan opinar o divagar sobro la futura formación de gobiernu n’España o los efeutos que’l –por fin- Brexit pueda suponer pal Reinu Xuníu o la Xunión Europea.
El doctor Sánchez, dende’l so aportar a la ¿alta? política española vien dando sobrada amuesa de tener como exe del so credu políticu ¡Non el bien d’España! Nin siquier el del so partíu, el vieyu PSOE; esi que fundara Pablo Iglesias y heredara, pa malvendelo, Largo Caballero; l’exe direutor de l’andadura d’esti narcisista ensin complexos foi siempres el llegar a lo más alto; a costa de lo que seya; y nello ta. De mou que ye una perda de tiempu tratar d’analizar, dende los parámetros clásicos, el a ónde, cómo y cuándo de los sos envises o los del so alter ego, el toscanu Iván Redondo. Dicho lo de toscanu pola so innegable machiavelofilia. Sólo les circunstancies van torgar qu’algame los sos oxetivos, anque seyan un desastre pa la nación española, y eses circunstancies van prestase al análisis de los politólogos una vegada pasada la crisis, como per otra parte asocede colos economistes. La vita é cosi, que diríen en Florencia.
Pel so llau, el bufonescu Boris Johnson, mediocre periodista y peor alcalde de Londres, lleva años medrando na política británica gracies a les sos salides de tonu y tamién, nun hai que lo escaecer, a que los sos antecesores –mediocres tamién ellos- punxeron-ylo mui fácil. El so haber más destacáu fo el sofitase en Dominic Cunmings, el sosias o alter ego de Redondo. Chifláu pa unos, xeniu pa otros pero que, sicasí, conduxo la campaña del Brexit y la de les eleiciones xenerales de forma maxistral, ganando les dos y la cabera con mayoría apolmonante pal señor Johnson. Irlanda del Norte y Escocia van ser los problemes internos a resolver por esta pareya particular pero, d'anicio, nun debe preocupanos a nos, españoles.
La conxunción desastrosa, en mi opinión, d’estos dos arquetípicos políticos –sí, desgraciadamente dambos respueden a un modelu que paez ser mayoritariu anguaño, y si nun presta quédense con Donald Trump- pue tener una incidencia direuta en daqué que mos vien afeutando dende va yá
tiempu abondu, demasiáu, 315 años exautamente. Xibraltar se noma l’asuntu ésti, y nun se fala d’ello.
Cola salida oficial del Reinu Xuníu de la Xunión Europea van entamar les negociaciones de detalle pa lo que deben ser les rellaciones futures ente ún y otra, y ehí tamién va entrar la cuestión xibraltareña. Y nada s’oye, nin se llee, en rellación con esti tema, y a min paezme que nun ye menos importante que l’atención médica de los xubilaos británicos n’España o la situación contractual de los españoles trabayando o viviendo na Gran Bretaña, que tamién lo son. Xibraltar ye siempres importante y, de xacíu, tamién lo ye’l Campu de Xibraltar, la zona económica que vive y ye interdependiente col Peñón. Una zona sobro la cuala tendría d’haber yá unos planes de continxencia económica que torguen, desanicien o faigan insignificante’l desastre que s’avera cuando’l territoriu llanito dexe de ser territoriu européu, con tolo qu’ello significa.
Nun se fala un res de Xibraltar y el desastre pue ser tan tarrecible y repentín como cuando’l ministru Castiella pieslló la verxa. Nun esiste un grupu de trabayu o similar que tendría de tener planes yá en desendolcu y los únicos que paecen pensar en futuru son los clanes del contrabandu de h.achís y emigrantes. Y el Brexit yá ta ehí, y nos ensin gobiernu.
Raúl Suevos
A 15 d’avientu de 2019
Torna en castellán en repdiv.bolspot.com
No comments:
Post a Comment