Saturday, January 4, 2020

Vindicamientu de los procuradores franquistes


El réxime del xeneral Franco tenía abondo nidiu’l conceutu de soberanía nacional. Yera él mesmusustanzabase na so persona, a lo último él yera caudillu d’España pola gracia de Dios, de mou que tolo demás yera accesoriuSicasí, el réxime creó un sistema de Lleis fondamentales del reinu que pa munchos constitucionalistes compón un auténticu sistema constitucional y, dientro d’él, les Cortes cumplíen una función importante.
Yeren los procuradores los que nutríen eses Cortes; unos, miembros natos en función del so puestu institucional, otros elexíos por sufraxu pal nomáu terciu familiar, otros elexíos ente municipios, sindicatos y colexos profesionales; finalmente, un grupu de designaos pol xeneral Franco ente militares, purpuraos y otros. El so paecer sería d'importancia tráxica a la fin del réxime.
La transición política española ye un casu únicu nel mundu  que se fai llegal y pacíficamente gracies a un artificiu parllamentariul’aprobamientu de una llei, una vegada desapaeciu’l Xeneralqu’implicaba’l suicidiu llegal del réxime; la Llei pa la Reforma política. Ensin ella España diba haza un bloquéu políticu que, col amontar de la tensión interna, naide podía predicir cómo se diba resolver.
El rei Xuan Carlos y el presidente Suarez llevaronse la gloria d’esti procesu pero’l gran xestor del asuntu foi l’entoncenes presidente de les Cortes, don Torcuato Fernández Miranda. Éfoi’l diseñador de la maniobra y tamién el responsable de “trabayar” a los estremaos grupos de procuradores, que los había, pues escontra lo que pueda paecer aquello nun yera un grupu monolíticuDientro del sistema cohabitaben estremaes sensibilidaes ya idees polítiquesanque nun s’articulasen coleutivamente de manera oficial.
La clave del votu, un votu que camudaría’l sistema políticunun hai que lo escaeceratopabase nel convencimientu de que yera necesario evolucionar pol bien d’España y toos aquellos homes y muyeres –poques- actuaron en conciencia siguiendo, más o menos, el su propiu entender y convencimientuensin instrucciones tasativeprocedentes de dalgún ente, sindicatucolexu o, aínda menos, exércitu. Votaron según el so criteriu y d’ehí nació l’estáu democráticu y de drechu qu’anguaño esfrutamos. Sí, lotoo ye meyorable.
Güei esfrutamos de delles Cortes democrátiques nes qu’aquelles “sensibilidaes” articulense en forma de partíos políticos, o agrupaciones de votantes como nel casu turolense. Pero equí ye au m’algama la
 molición ¿Son más llibres los actuales diputaos? ¿Son a reflexar con exactitú’l sentir de la nación? ¿O más bien mos atopamos con unos diputaos esclavos del mandatu partidariupesllaos dende’l puntu en que son incluyíos nunes llistes zarraes qu’esixen como contraprestación una total sumisión al líder, mayor entá de la que los procuradores teníen al Xeneral Franco?
Ye posible, visto como discurren les coses anguañoque’l sistema políticu español tea necesitáu d’una revisión, particularmente’l sistema eleutoral, pero nel alcuerdu robláu poles dos mayores fuercies polítiques d’esquierdespa facese col gobiernu de la nación, la ufierta que se fai ye de llistes cremallera y baxar la edá de votu a los 16 años; nin un res de llistes abiertes o circunscripciones unipersonales, nada de dar valir al votu ciudadanu, polo que nun puedo menos que vindicar a aquellos procuradores que foron a votar pensando namái no meyor pal futuru de la nación.
Raúl Suevos
A 3 de xineru de 2020
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