Wednesday, March 25, 2020

El sindiós mexicanu


Dicía Porfirio Díaz, aquel presidente infinitu que dexara’l país llistu pal románticu y destructivu periodu revolucionariu de los Villa, Zapata, etc., que México taba mui lloñe de Dios y mui cerca de los Estaos Xuníos, y nestos díes d’esmolecimientu l’afirmación, teniendo en cuenta lo que diz y aconseya l’actual mandatariu del país, paez más cierta que nunca.
Nel norte siguen, como siempres, los EEXX, con un presidente, Donald Trump, que la so egolatría pue llevar a la gran nación a perder el so papel hexemónicu global pero que tien estingarrao les rellaciones colos sos vecinos xenerando más penuria nel casu mexicanu. Pero nun son los gringos norteños el mayor afliximientu de la gran nación que fundara Hernán Cortés; güei’l problema yelo’l propiu presidente mexicanu.
Va un par d’años, ente les eleiciones presidenciales y teniendo en cuenta los antecedentes de violencia feroz y corrupción creciente qu’afaren el país, paecíame que, dende la mio inxenuidá d’observador esternu, Andrés Manuel López Obrador, AMLO, suponía una esperanza pal país; a lo último dexara un gran recuerdu como alcalde de México capital y prometía poner fin a la violencia mortífera qu’afara’l país. http://abellugunelcamin.blogspot.com/2020/03/mexico.html Ye posible que, magar que’l mio recordáu amigu Xuanxu me lo alvirtió, pecara d’optimista.
Güei AMLO ta nes noticias de tol mundu polos sos continuaos despropósitos en rellación col coronavirus: salir como siempres, querese, abrazase, besase, y protexese con una estampita relixosa unos díes o un trébole de cuatro fueyes otros. Sólo’l sentíu común de los mexicanos paez velar pola so seguridá, lo que los emburre na so mayoría a adoptar medies individuales de proteición ensin tener en cuenta al so presidente.
AMLO tien tiempu, tres esta particular imaxe, p'aiciones más esmolecedores y de llargu algame. Calderón entamó la guerra escontra’l narcotráficu ya implicó al Exércitu, Peña Nieto acompangó y nun hebo avances, y AMLO, magar les sos promeses, contempla como les muertes amonten incesantes cada día, pero impulsa la intervención del Exércitu na economía del país nun mou que debiera preocupar.
Suspendió la construcción del aeropuertu nuevu de México por otru a construyir polos inxenieros militares, tamién un ferrocarril a les sableres del Yucatán de duldosa rentabilidá y ensin aprobamientu ciudadanu; da-yos la xestión del cambéu de moneda y el control comercial de dalgunes aduanes y aeropuertos –puerta del movimientu de la droga- tresporte de fondos, y otres que recuerden demasiao  les Fuercies Armaes de Venezuela y Cuba. Peligru d’un futuru escuro.
Nel Congresu de diputaos, MORENA, el conglomeráu de partíos que lu sofita, aprovecha’l Coranovirus  p’aprobar reformes polítiques duldosamente democrátiques que nun faen sinon amontar la congoxa sobro’l futuru del país, que caltuvo siempres un sistema políticu fundamentalmente democráticu. Agora México ye sobre too un sindiós, vecín de los EEXX y rexíu por un allumáu peligrosu. 
Raúl Suevos
A 24 díes vencíos de marzu de 2020 

No comments:

Post a Comment