El muséu provincial de Zaragoza dispónse a piesllar
demientres un llargu periodu, obres. La so coleición descomanada emburriálu a
ampliar haza l’edificiu allegante de la vieya Escuela d’Artes y oficios,
exemplu formosu de l’arquitectura zaragozana de primeros del S.XX. Ellí va
poder siguir allumando a propios y foriatos al rodiu de la bayura artística de
l’añosa Cesar Augusta.
Enantes de qu’echen el cerroxu averamonos a ver una esposición
escelente sobro’l kimonu xaponés, que mos sosprende vivamente pola bayura de
les teles, casi toes forraes en seda, y, sobremanera, la decoración increíble y
exuberante de les mesmes, que nuna de les sales s’amuesen abiertes y esplegando
tola belleza del estampao que los pliegues de la vestimenta nun permiten
apreciar.
Hay tamién una amuesa de tazes de té d’un ceramista
contemporáneu recien fallecíu, Tanzán Kotage, qu’exiben una guapura rara nos
sos contornos esmaltaos, con motivos, como munches de les teles de los kimonos,
de la natura xaponesa a lo llargo de les estaciones. Una maraviella que
conmueve anque un nun seya un espertu, nin en cerámica nin en Xapón.
Un panel esplicativu cuenta que la Ceremonia del Té, que na
so versión china ye Patrimoniu inmaterial de la Humanidá, tien una primer parte
na que los invitaos, cuatro o cinco, beben toos d’esi primer té, fuerte y trupu,
na mesma taza, como si quisieran declarar la so comunión nel espíritu de la
ceremonia, y colos sos collacios.
Lleéndolo nun pude evitar pensar na epidemia del Covid, y en
cómo superaríen en Xapón el problema mientres la eclosión de los contaxos, al
tiempu que recordaba que la nuesa Sidra tamién pretende ser reconocida como
Patrimoniu inmaterial, y tamién tevo que superar el problema del compartir el
vasu.
La ceremonia de nueso, por inesistente, ye muncho menos
complexa que la xaponesa, y nació nel so momentu por la escasez y el preciu de
los vasos de vidriu, que llevaba a compartir y dexar un pocu del culete pa
echalo per onde se bebiera, y asina llimpiar, mínimamente, la buelga de los nuesos
llabios.
La solución asturiana aportó col amontar de los vasos, tantos
como bebedores, y, en dalgunos negocios, los tapones reguladores o los arbíos
escanciadores a presión, dalgo, esto cabero, que desmerez a una bona sidra, especialmente
si se cuenta con bonos escanciadores na sidrería. Ye lo qu’hai.
Está la nuesa cultura sidrera mui lloñe del ceremonial, la
delicadura y la dulzura d’un pueblu que, nim lo escaezamos, amosó una brutalidá
inconcebible demientres los conflictos del S.XX, pero, con un ritu muncho más
simple y popular, la sidra sabe meyor.
Raúl Suevos
A 25 díes vencíos d’ochobre de 2023
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