A lo llargo la mio vida profesional desempeñé’l mio trabayu n’operaciones
esteriores y destinos nel estranxeru, teniendo en casi toos ellos la oportunidá
de rellacioname con personal del Serviciu esterior d’España, esto ye, del Cuerpu
diplomáticu, y la mio impresión, que como toles personales pue tener siesgu, ye
que, en xeneral, siempres hai esceiciones pa confirmar la riegla, son persones
ayenes al mundiu real porque, especialmente mientes los sos periodos nel
estranxeru, viven nuna burbuya de servicios a la so disposición que los alloña
de la perceición de les coses del común.
Esto nun sedría un problema especial si nun afeutara al
desempeñu de les sos funciones pero, témome, cuando aporten a puestos de
responsabilidá suel asoceder que nun llogren ver l’algame de los intereses d’España;
y nun tenemos más que güeyar como la nuesa acción esterior, ensin dulda marcada pol
empaque mínimu de la mayoría de los ministros d’esteriores de nueso, y dalgún
escándalu económicu de nivel embaxador, vese cada día más amenorgada ya inclusive
arrequexada, ensin que l’acción de los mandos intermedios contribuya a apangar
la situación.
El mio puestu caberu n’activu fo como agregáu de defensa nuna
embaxada au pude güeyar d’averao’l desempeñu diplomático, tamién tevi ocasión
de conocer la Escuela diplomática como alumnu del cursu d’observadores
electorales y más tarde pude participar como observador internacional pa la OSCE
únviau pol nuesu MAEC, dalgo que supunxo una esperiencia personal descomanada y
arriquecedera.
Como observador comprobé l’interés qu’esa actividá pue tener
pal Ministeriu de defensa, corroborao pol personal de los servicios de defensa
d’otros países qu’ellí atopé, dalgo que me llevó tiempo dempués a intentar
abrir una vía de collaboración ente Defensa y la Oficina de drechos humanos del
MAEC, responsable de la observación electoral española. Pa la mio sorpresa tala
posibilidá fo refugada radicalmente por “antinatural” según la responsable de
la Oficina, dalgo que me dexó ablucáu y atristáu pos taba convencíu de lo
beneficiosu qu’ello sedría pal serviciu esterior, entendío ésti como conceutu.
Esti añu, dempués de unos cuantos ensin facelo, tiense convocao
un cursu d’observadores nuevu na Escuela diplomática, y anque me consta que dalgún
uniformáu había ente los candidatos, nun paez que hubiera espaciu pa dalu d’ellos,
supongo que porque el nuesu cuerpu diplomáticu debe siguir viendo eses rellaciones
como antinaturales magar que’l EEAS, el Serviciu esterior de la Xunión Europea,
tien el so propiu departamentu militar pa dirixir les múltiples misiones esteriores
nes qu’Europa se ve somorguiada, cada día más.
Los nuesos servicios d’inteligencia cuenten con analistes que
siguen l’aportar de países llonxanos, dalgunos d’ellos ensin posibilidá de pisar
el tarrén, y les misiones d’observación electoral son una oportunidá escelente
p’averase a la realidá de dalgunos d’ellos, xeneralmente inestables, que
facilita l’anális posterior. Son cuadros de gran preparación qu’ensin dulda
realizarían el so trabayu como observador de forma impecable pero, a lo que
paez, nel MAEC nun se ve como dalgo natural que los uniformaos s’averen al so
mundiu particular. Ye lo qu’hai.
Raúl Suevos
A 2 díes vencíos de payares de 2022
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