Los vecinos de la Calzada de la mio quinta, cállola adrede, tendrán l’alcordanza d’aquellos domingos de branu nos que munches
families garraben el tranvía del Musel pa dempués, tres travesar el túnel d’Aboñu,
pasar el día naquella sablera tan guapa y familiar. Porque sí, yera tan
particular qu’hasta los guaḥes teníemos la folixa asegurao cola
caza d’anguiles, que naquel entoncenes yeren abondoses. San Lorenzo quedaba más
a desmán pa los vecinos del barriu.
Con aquel tranvía tamién mos escapábemos a vegaes hasta l’arenal del
Tocote, pasada la fábrica de la Casera, na que trabayé dellos branos yá mozucu,
y del que mos tirábemos en marcha ensin pagar billete al reducir la velocidá na
cuestina qu’ellí había. Yeren tiempos nos que los mesmos guaḥes iguábemos unos gomeros primorosos, d’alambrón forraos de
filu de cobre, pa dir a aniquilar, que nun cazar, gaviotes, por simple placer
infantil, pues nun sabíemos un res de plagues o naturaleza.
Foi per aquel entoncenes, creo recordar, cuando s’entamó’l
rellenu, debaxo d’onde s’atopa l’hospital de Xove, de la ampliadura del Musel,
y con ello’l tráficu inacabable de camiones per Cuatro caminos trayendo los
escombros de too Xixón y contorna. Y, supongo, pues entós nada me preocupaben
eses cuites, que la fartura de los vecinos pol ruiu, la esporquicia, y el
trasiegu xeneral qu’ello suponía, tamién entamó.
Más tarde vendríen otres ampliadures nel Musel, y con ello
más tráficu pela mesma ruta, con especial dedicación pa les producciones de la
Uninsa, con salida d’acabaos y entrada de minerales dende esi puertu tan vital
pa la economía de la ciudá y de la rexón. Con ellos, cuando soplaba y sopla el
Gallegu, tamién aterrizaben sobro’l barriu les microparticules de los fornos y
les fundiciones. Y asina hasta güei.
Anguaño ye otra vegada tiempu pa que los vecinos de la
Calzada, y too Xixón con ellos, s’indignen énte’l retrasu nuevu del vial de
Xove, que los dexa, una vegada más, espuestos, sine die, énte’l xaréu, el tráficu
y la polución, como ciudadanos de segunda categoría, o tercera, quién sabe. Y
unu nun puede dexar d’entrugase cómo ye posible qu’una rexón tan obediente col
partíu del gobiernu, na que’l conceutu d’alternancia política nun tien
práuticamente significáu, seya tan maltratada, de forma sistemática, pol
ministeriu de tresportes.
Siguimos con un Ave-cilla pa viaxar a Madrid a precios Renfe
por falta de competencia, y pagando dos peaxes p’aportar ellí per carretera, pero
Barbón defiende al ministeriu, quiciabes por mieu a que-y solmené un de los so
twittazos. Ye lo qu’hai.
Raúl Suevos
A 23 díes vencíos de marzu de 2024
Torna en castellán en repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment