Saturday, March 23, 2024

La sablera d'Aboñu

 

Los vecinos de la Calzada de la mio quinta, cállola adrede, tendrán l’alcordanza d’aquellos domingos de branu nos que munches families garraben el tranvía del Musel pa dempués, tres travesar el túnel d’Aboñu, pasar el día naquella sablera tan guapa y familiar. Porque sí, yera tan particular qu’hasta los guaes teníemos la folixa asegurao cola caza d’anguiles, que naquel entoncenes yeren abondoses. San Lorenzo quedaba más a desmán pa los vecinos del barriu.

Con aquel tranvía tamién mos escapábemos a vegaes hasta l’arenal del Tocote, pasada la fábrica de la Casera, na que trabayé dellos branos yá mozucu, y del que mos tirábemos en marcha ensin pagar billete al reducir la velocidá na cuestina qu’ellí había. Yeren tiempos nos que los mesmos guaes iguábemos unos gomeros primorosos, d’alambrón forraos de filu de cobre, pa dir a aniquilar, que nun cazar, gaviotes, por simple placer infantil, pues nun sabíemos un res de plagues o naturaleza.

Foi per aquel entoncenes, creo recordar, cuando s’entamó’l rellenu, debaxo d’onde s’atopa l’hospital de Xove, de la ampliadura del Musel, y con ello’l tráficu inacabable de camiones per Cuatro caminos trayendo los escombros de too Xixón y contorna. Y, supongo, pues entós nada me preocupaben eses cuites, que la fartura de los vecinos pol ruiu, la esporquicia, y el trasiegu xeneral qu’ello suponía, tamién entamó.

Más tarde vendríen otres ampliadures nel Musel, y con ello más tráficu pela mesma ruta, con especial dedicación pa les producciones de la Uninsa, con salida d’acabaos y entrada de minerales dende esi puertu tan vital pa la economía de la ciudá y de la rexón. Con ellos, cuando soplaba y sopla el Gallegu, tamién aterrizaben sobro’l barriu les microparticules de los fornos y les fundiciones. Y asina hasta güei.

Anguaño ye otra vegada tiempu pa que los vecinos de la Calzada, y too Xixón con ellos, s’indignen énte’l retrasu nuevu del vial de Xove, que los dexa, una vegada más, espuestos, sine die, énte’l xaréu, el tráficu y la polución, como ciudadanos de segunda categoría, o tercera, quién sabe. Y unu nun puede dexar d’entrugase cómo ye posible qu’una rexón tan obediente col partíu del gobiernu, na que’l conceutu d’alternancia política nun tien práuticamente significáu, seya tan maltratada, de forma sistemática, pol ministeriu de tresportes.

Siguimos con un Ave-cilla pa viaxar a Madrid a precios Renfe por falta de competencia, y pagando dos peaxes p’aportar ellí per carretera, pero Barbón defiende al ministeriu, quiciabes por mieu a que-y solmené un de los so twittazos. Ye lo qu’hai.

Raúl Suevos

A 23 díes vencíos de marzu de 2024

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