Sunday, February 21, 2021

Onanismu democráticu como sistema políticu

 

La cultureta yanqui bautizó esti tipu de situaciones, la repetición de fechos aparentemente yá vivíos, como’l “día de la marmota”, anque a min, quiciabes pola edá, vienme meyor recordar el déjà vu de Crosby, Still, Nash and Young, una pieza curtía y terrible que daba nome al discu espublizáu en marzu de 1970, en plena guerra de Vietnam, un conflictu que caltenía conmocionada a la sociedá americana, especialmente a la mocedá amenaciada por un reclutamientu abondo inxustu, y que llevaría a la so retirada del país en 1973, tres los Acuerdos de París.

Equí revivimos dalgunos sucesos demientres dellos años, en particular dende que parte de la clas política catalana decidió que l’escapismu independentista yera una solución bona pa caltenese na poltrona –cuéstame llamar poder a lo qu’ellí se cocina-; lo que mos lleva, repetidamente, a contemplar como l’autodenomináu pacíficu movimientu pon a amburar a l’antaño curiosa ciudá de Barcelona. Too sirve como coartada pa la convocatoria “pacífica” que depués se va de les manes por culpa de unos “pocos” violentos y que, más allá del coste de reposición de mobiliariu urbanu, asumible pal ayuntamientu, les baxes por lesiones de municipales y mozos d’escuadra, qu’ainda importa menos a los dirixentes, y los comercios destruyíos o desvalixaos, con dueños de filiación política duldosa, dexa una imaxe qu’afala la escapada continua d’empreses de la rexón y acuta la posible llegada de capital estranxeru. Ye una repetición de lo mesmo, que namái pue conducir a la consolancia social, política y económica de la qu’antaño fuera primera rexón d’España, y que, el embanzanamientu que los resultaos electorales prometen, va contribuyir a afondar.

Si güeyamos a nivel nacional nun paez qu’atopemos señales ilusionantes; el tactismu nel que se desendolca la “alta” política, empobináu a enzancar l’aición del alversariu, o del sociu temporal, más que a polítiques constructives, nun sirve pa responder a los retos que tenemos per delantre. La lexislación en cuestiones de xéneru pue ser un avance necesariu pa dalgunos, pero albidro que la mayoría s’atopa más esmolecida polo que va asoceder cuando rematen los ERTE, y el pesu de la delda, que de dalu mou el Bancu Européu va perdonar, entame a pasar factura nos presupuestos. Nun digamos yá si los famosos fondos europeos nun aporten, daqué non refugable. Va ser entoncenes cuando se compruebe la eficacia del sistema políticu de nueso y comprobemos que, anque quisiéremos emular a los nuesos parientes italianos, equí nun tenemos dengún Draghi.

Atópase España nuna encruciada hestórica, fondigada nuna crisis de salú que va ser económica, con un sistema políticu que nun facilita la gobernabilidá y que, amás, xenera preocupantes tendencies al ensimismamientu nos ocupantes del palaciu de la Moncloa; poro, a min, esta situación recuerdame la hestoria d’Onán, que nun quería tener frutu de la so muyer, namái reviciala, y al que Yaveh castigó cola aniquilación.

¿Ú tará Yaveh?

Raúl Suevos

A 21 díes vencíos de febreru de 2021

Torna en castellán en repdiv.blogspot.com

No comments:

Post a Comment