Alan García, Odebrecht ya Cuba
Alan García pegóse un tiru. Nun quería atopase na cárcel con Fujimori, pues esi yeral’epílogu más probable de la operación. A la so puerta llamara la fiscalía; ye de suponer que con abondes pruebes inculpatories de confechu nel casu Odebrecht.
Odebrecht yera la principal empresa constructora del Brasil. Crecieradescomanadamente baxo la direición del fíu del fundador al que conocíen como “el príncipe” nel país. Hasta equí too bien, too bien hasta que saltó la llebre dend’un asuntude corrupción nel propiu país, “lava xato”, lavacoches, umildosa rede de llavadura pentemedies la cual movíense les perres haza los ansiosos bolsos de los executivos de la compañía estatal de petróleos, Petrobras.
El príncipe nun lo foi tanto y en cuantu’l xuez-y apertó les clavixes entamó a cantar ya dar nomes, sigue faciendolo dende’l so afayadizu arrestu domiciliariu, y al son del socanciu aniciaron a cayer la metá de los honorables representantes políticos brasileiros,emtamando per Lula, entoncenes yá ex-presidente y agora presu d’élite. Nun foi él sólu,nin el so partíu, la corrupción nun tenía color ya dicen que’l viniente va ser Temer, elpresidente caberu.
Odebrecht construyía en toa Iberoamérica y tamién notros países y pa ello sobornaba en toes partes. Dende que s’anició la denuncia del Lava-Xato les fiscalíes de mediucontinente nun tienen parao y asina vimos como l’escupuliciu aportaba n’Argentina, Colombia, República Dominicana, Ecuador, Guatemala, México, Panamá, Venezuela ya, de xacíu, Perú. En Venezuela, baxo’l dominiu de la revolución bolivariana, les denuncies nun paecen tener repercusión; podía esperase. En Perú yá cayeron varios ex-presidentes.
Alan García, presidente dos vegades del Perú, yera un orador descomanáu, non solopola so talla, capaz d’arrastrar multitudes col so verbu, como d’antiguo. Aniciara con Víctor Haya de la Torre, el fundador del APRA, Alianza Popular Revolucionaria Americana, nos duros años treinta; a él cabe axudicar el conceutu del cesarismupopulista que siguiríen Velasco Alvarado en Bolivia, Perón n’Argentina o Getulio Vargas en Brasil. El so movimientu de centru esquierda yera’l que supuestamenterepresentaba’l modernu APRA d’Alan García.
García cayó na so presidencia primera a manes de Senderu Luminosu, la hiperinflaciónfrutu de la so mala xestión y la corrupción. Volvería años depués con una economía saneada mientres la presidencia d’Alejandro Toledo, güei tamién en busca y captura,pero’l so mandatu nun apurrió un res, sacantes les obras d’Odebrecht qu’agora lullevaron a la tumba.
En Cuba Odebrecht, ya siempres de la mano de Lula, llevó a cabu la mayor obra del país dende la salida de los soviéticos, El puertu de Mariel. Una obra pensada p’acoyerlos fluxos de super-portacontenedores que vendríen tres l’ampliadura del Canal de Panamá y que necesitaríen de puertos intermedios pa partir en tresportes de menor caláulos sos miles de contenedores de 20 ya 40 pies.
El puertu llevaba apareyada una zona especial fiscal na que, suponíase, diba venir tremenda cantidá d’empreses a instalase. Les coses nun foron como s’anunciaba ya’lpuertu malpenes xenera movimientu –dicen que la bocana ye zona de sablera y que nunse pueden algamar los calaos previstos nos planes- nin la zona especial rexunta l’interésque los augures prometíen. Los créditos concedios pol Bancu de créditu esteriorbrasileiru yá entamaron a entrar n’impagu, lo que foi denunciao pol acreedor ya que va traer ulteriores restricciones ya reclamaciones per parte del gobiernu brasileñu anguaño. Pero d’enxagües, astilles ya desvíos nada se supo, nun país como Cuba nel que nada se mueve ensin el permisu de la cúpula castrista, ya ello posiblemente gracies a que Raúlllantó a cargu del proyeutu al so xenru’l xeneral Luis Alberto López Callejas. Los secretos guardense meyor en familia.
López Callejas ye tamién el presidente de GAESA, el grupu d’empreses del ministeriude defensa cubanu, un conglomeráu que, acordies con dalgunos analistes, podría moverhasta’l 60% de la economía cubana y que nestos momentos ta llamada a llucharescontra una crisis qu’hai quien oldea al Periodu especial, esto ye, la hambruna que padeció la islla ente la salida de los rusos y la llegada de Chávez.
L’amenorgamientu de les unviades de petróleu subvencionáu dende Venezuela, la vuelta de los mélicos unviaos a Brasil y gran parte de los de Venezuela, ya con ellos los caudales que pagaben esos gobiernos, asina como l’aplicadura de la llei Helms-Burton ordenada por Trump cola prohibición de comerciar con determinaes empreses yapropiedaes, siguida de la prohibición de viaxes a los ciudadanos norteamericanos a laislla y la reducción del unviu de remeses polos cubano-americanos busquen poner derodilles la islla ya con ello la caída del réxime cubanu. Otra vegada’l bloquéu intentatorar la islla ya, probablemente, va llograr pa ella otra vegada la simpatía de mediumundu.
En fin y en pos, Odebrecht punxo pates enriba a mediu continente pero en Cuba la vidapaez querer repetise, otra vegada les penuries, otra vegada los cubanos buscando escapar de la prisión que ye la islla, otra vegada los yanquis enquivocando’l camín. A lo menos vamos aforrar los discursos de Fidel esta vegada.
Raúl Suevos
A 18 d’abril de 2019
repdiv.blogspot.com
No comments:
Post a Comment